Britský magazín Autocar vypočul člena top manažmentu SEAT, Jürgena Stackmanna, s otázkami ohľadom budúcnosti modelov Cupra. SEAT Leon Cupra už pri príchode dokázal, že je naozaj schopným hot-hatchom. Nedávno sa tiež predviedla jeho dlhšia verzia, ktorá dosiahla prakticky rovnaký čas na Zelenom pekle. Naftové verzie by tak vôbec nemuseli byť zlým nápadom.
“Idea športovej naftovej Cupry nie je zlá. Otázkou je, ako dokážeme zabezpečiť jej dostupnosť, nakoľko dosiahnutie výkonnového levelu Cupry s dieselom môže byť celkom drahé.”
Zatiaľ čo Stackmann nespomenul detaily, celkom určite narážal na ekvivalent benzínového Leonu Cupra 265 (280). V portfóliu koncernu Volkswagen sa nachádza len jediný diesel, ktorý má potenciál vyrovnať sa tomuto výkonu a je vhodný pre platformu MQB. Dvomi turbami “fúkaný” dvojliter TDI. Otázkou okrem ceny však zostáva, koľko bude táto paráda vážiť.
Debata smerovala aj k nadchádzajúcemu SUV, ktorého koncept SEAT prezentoval na tohtoročnej Ženeve. Už pri tomto automobile výrobca avízoval, že bude možné poháňať ho motormi s maximálnym výkonom až 300 koní (221 kW). K tomu je však ešte priskoro hovoriť, počkajme si najprv na hotový bežný variant.
Ak ste ohrnuli nos už nad napisom, počkajte chvíľu. V kartách je 240-koňový diesel z Passatu. Navyše možno príde aj športové SUV.