Dominancia Fordu s litrovým EcoBoostom po troch rokoch končí. Novým motorom roka je taktiež trojvalec, ibaže z Nemecka a ako súčasť plug-in hybridnej technológie modelu BMW i8. Výhru mu prinieslo 274 bodov, čo je len malý náskok pred EcoBoostom na druhom mieste so ziskom 267 b. Na pódium sa ešte dostal francúzsky 1,2-litrový “trojhrnček” od koncernu PSA Peugeot Citroën.
EcoBoost si tentokrát odniesol ocenenie len z jednej kategórie, a to Do 1 litra. Tú však so 444 bodmi a 268-bodovým náskokom oproti druhému trojvalcu od GM suverénne ovládol. Postupujúc v tabuľke podľa objemu, novým víťazom kategórie Od 1 do 1,4 litra je prepĺňaný trojvalec od PSA, ktorému prenechal miesto koncernovský 1.4 TSI twin-charger. Vo vyššej kategórii Od 1,4 do 1,8 litra sa taktiež zmenil víťaz, nakoľko sa tu vystriedal francúzsko-nemecký motor 1.6 THP za spomenutý hybrid od BMW. Ten, mimochodom, dominoval aj ako Nový motor.
V kategóriách väčších kubatúr sa výherné motory v porovnaní s minulým rokom nezmenili. Ako ekologickú pohonnú jednotku označili elektrickú sústavu od Tesly a cenu za výkonný agregát dostal znovu vysokootáčkový atmosférický osemvalec od Ferrari.
Medzinárodný motor roka
|
BMW 1.5 R3 turbo + elektromotor
|
Nový motor
|
BMW 1.5 R3 turbo + elektromotor
|
Ekologický motor
|
Tesla elektrické ústrojenstvo
|
Výkonný motor
|
Ferrari 4.5 V8
|
Do 1 litra
|
Ford 1.0 R3 turbo
|
Od 1 do 1,4 litra
|
PSA 1.2 R3 turbo
|
Od 1,4 do 1,8 litra
|
BMW 1.5 R3 turbo + elektromotor
|
Od 1,8 do 2 litrov
|
Mercedes-AMG 2.0 R4 turbo
|
Od 2 do 2,5 litra
|
Audi 2.5 R5 turbo
|
Od 2,5 do 3 litrov
|
BMW M 3.0 R6 twin-turbo
|
Od 3 do 4 litrov
|
McLaren 3.8 V8 twin-turbo
|
Nad 4 litre
|
Ferrari 4.5 V8
|
Porota súťaže International Engine of the Year tento rok udelila zlatú medailu v hlavnej kategórii Motor roka hybridnej sústave trojvalca a elektromotora od BMW.