Motorizácie nového Fordu Mondeo sú konečne známe

679
" "

Dizajn novej generácie Fordu Mondeo nie je neznámy, vlastne sme ho videli už na viacerých autosalónoch. Napriek tomu nie a nie prísť na trh. Avšak vyzerá to tak, že sme sa konečne dočkali.

Ford uvoľnil detaily o motorizáciach a technike, ktorá sa ocitne v útrobách nového Mondea. Jeho kolesá bude poháňať jeden zo štyroch benzínových alebo štyroch naftových motorov. Prípadne aj kombinácia atmosferického benzínového dvojlitra a dvoch elektromotorov so spotrebou 4,2 litra, ak máte záujem.

Ako sa dalo očakávať, základný model sa bude predávať s jednolitrovým EcoBoostom výkonovo vyladený na 125 koní. Nad ním je postavený turbom dopovaný 1,5-liter, ktorý dosahuje 160 konských síl. Vrcholom ponuky benzínových agregátov má byť 2.0 EcoBoost v dvoch výkonových verziách – 200 a 240 koní.

Väčšinu európskych zákazníkov však pravdepodobne bude zaujímať tento odstavec. Ponuku naftových motorov otvára úsporný 1,6-litrový štvorvalec ako verzia ECOnetic Technology. Ďalej tu máme dvojliter až v troch výkonových verziách – 150, 180 a v prípade použitia druhého turba aj 210 koní (450 Nm). Jadro agregátu 2.0 TDCi bolo mierne pozmenené, konkrétne bol vymenený blok i hlavy valcov ako aj vstrekovanie paliva. Slabšie verzie 2.0 TDCi možno kombinovať aj s pohonom všetkých náprav, ktorý sa objaví ako príplatková voľba aj v novom S-MAXe.

Štandardom každého modelu je aktívny uzáver masky chladiča, elektrický posilňovač riadenia, “chytré regeneračné dobíjanie” a systém štart/stop.

Novinkou pre Ford bude technológia, ktorá identifikuje chodcov na ceste a dokonca aj tých, ktorí by potenciálne mohli autu skrížiť cestu. Vďaka tomuto sledovaniu vie dať “plné brzdy” v prípade potreby, ak vodič nereaguje na upozornenie. Aby mohol systém fungovať, spolupracuje s kamerou umiestnenou v čelnom skle a radarom v prednom nárazníku.

Zdá sa, že sa meškanie nového Mondea končí. Na výber budú 4 benzínové, 4 naftové a 1 hybridné pohonné ústrojenstvo.