Mercedes-Maybach Pullman je to najlepšie zo Stuttgartu

1032

Príchod Pullmana tento rok nie je náhodou. Toto meno totiž v radoch Mercedesu oslavuje “päťdesiatku”, nakoľko presne v roku 1965 bol predstavený úplne prvý Mercedes-Benz 600 Pullman (na obrázku).

Pôvod mena Pullman
Názov Pullman bol pôvodne použitý pri želežničných vozňoch s luxusnými kabínami bez delenia na samostatné kupé, ktoré vyrábala firma American Pullman Palace Car Company. Neskôr si ho osvojil Mercedes-Benz a začal ním označovať vozy s extrémne dlhým rázvorom, ktoré ponúkali ultimátny priestor pre pasažierov s deliacou prepážkou medzi vodičom a zadnými pasažiermi.

Pullman novej generácie
Na jeseň 2014 Stuttgart predstavil najtichšie auto na svete v podobe Mercedesu-Maybach. Ten je od triedy S s väčším rázvorom dlhší až o 207 mm, avšak Pullman sa môže chváliť prírastkom ďalších 1 053 mm. Do dĺžky má teda až 6 499 mm, rázvor je neuveriteľných 4 418 mm a do výšky si novinka s hodnotou 1 598 mm polepšila 102 mm pre hlavy pasažierov oproti S-ku.

Výsledkom takého nárastu dimenzii je kráľovský priestor pre zadných cestujúcich, pričom dve sedačky sú otočené chrbtom k vodičovi. Majiteľ vozidla si bude tiež môcť vymedziť diskrétnu zónu vďaka elektricky ovládanému oknu v podobe prepážky. Tú je zároveň možné “zastrieť” alebo urobiť transparentnou. Zo strany pasažierov je navyše aj vysúvateľný 18,5-palcový monitor.

Len ten najlepší motor
Je pochopiteľné, že niečo takéto über-luxusné nebude poháňané napr. šesťvalcom. Klientelu síce aj tak veľmi nezaujíma, čo bude pod kapotou. Vodiča však určite bude zaujímať, že ho čaká benzínový dvanásťvalec s objemom 5 980 cm3, ktorý síce nemá mamutí výkon (“len” 390 kW / 530 k), ale vďaka dvom turbám je schopný už od 1 900 ot./min ťahať silou 830 Nm.

Kožená kancelária/spálňa
Bolo by vrcholom podradnosti, ak by sa v interiéri objavil akýkoľvek lacnotu evokujúci aspekt. V interiéri modelu Mercedes-Maybach Pullman sa preto nachádza výhradne to najlepšie kožené čalúnenie, pričom snáď len koberčeky majú povolenie byť z jemného mäkkého povrchového materiálu.

Zadná časť kabíny síce môže byť štvormiestna a možno v nej organizovať napr. poradu medzi najvyššími vo firme, prítomnosť ďalších dvoch cestujúcich však výrazne obmedzí priestor na nohy, preto sú sedačky chrbtom k šoférovi sklápateľné, príp. na žiadosť tam vôbec nemusia byť.

Keď príde na únavu, operadlá je možné sklopiť až do uhla 43,5°, čím vďaka mimoriadnemu priestoru na nohy, komfortným sedačkám a vankúšom navyše vznikne “skoro-posteľ”. Ľahšiemu uspávaniu môže napomôcť aj high-endový 3D audiosystém od nemeckého výrobcu Burmester.

Za luxus sa platí
Keďže Pullman nie je tuctové auto a klientov zvyčajne cena až tak nezaujíma, základná cena nového modelu bude v prípade neobrnenej verzie okolo 500 tisíc eur. Zákazníci si svoje prvé kusy preberú začiatkom budúceho roka.

Mercedes-Benz nekompromisne postupuje ďalej v oblasti superluxusných automobilov. Po údajne najtichšom automobile na svete predstavuje aj verziu Pullman založenú na základe triedy S.