Mercedes-Benz triedy ML je oddnes triedou GLE

1124

Nová trieda GLE nie je novým automobilom. Ide len o facelift, avšak zvonka celkom podstatne prepracovaný. Zadné partie sú síce celkom familiárne, svetlá majú akurát tak novú grafiku, celý predok je však úplne nový. Po vzore novinky GLE Coupé sú svetlá i nárazník viditeľne modernejšie, agresívnejšie a krajšie.

Naftové štvor- a šesťvalce
Ponuku motorov otvára malý naftový štvorvalec s objemom 2,1 litra vo verziách 250 d a 250 d 4MATIC. Disponuje 150 kilowattmi (204 k) a slušnou dávkou krútiaceho momentu (480 Nm). Jeho spotreba sa kombinovane má pohybovať okolo 5,4 l/100 km. Za ním nasleduje trojlitrový šesťvalec verzie 350 d, ktorý je už v štandarde kombinovaný s pohonom všetkých kolies. Tento motor je naladený na 190 kW (258 k) a 620 Nm a mal by na stovku kilometrov potrebovať v priemere 6,4 litra nafty. Všetky vznetové varianty sú štandardne spárované s deväťstupňovou prevodovkou.

Benzínové šesť- a osemvalce
Medzi benzínové agregáty sa dostal vidlicový šesťvalec s objemom 3 litre, ktorý vďaka dvom turbám ponúka až 245 kW (333 k) a 480 Nm. Ďalej je tu 4,7-litrový motor V8, ktorý má mať príjemných 320 kW (435 k) a až 700 Nm. Popri nich nebude chýbať hybridná verzia so zážihovou V6 (333 k) a elektromotorom (85 kW / 116 k). Spoločne dokážu vyvinúť 325 kW (442 k) až 650 Nm krútiaceho momentu, pričom vďaka sedemstupňovej automatickej prevodovke po zarátaní 30-kilometrového elektrického dojazdu má táto sústava minúť len 3,3 litra paliva počas prvých 100 km.

Takmer 600-koňová verzia AMG GLE 63 S

Ako je u Nemcov zvykom, nové GLE dostane tiež výkonnú verziu AMG vyhotovenú v Affalterbachu. Jej celý názov znie Mercedes-AMG GLE 63, pričom si možno kúpiť aj silnejšiu S-verziu. To znamená, že výkon 5,5-litrového osemvalca s twin-turbom je až 585 konských síl (430 kW), čo je o 28 k viac ako v prípade ML 63 AMG s Performance Package. Štandardom je pohon 4MATIC, ktorý rozdeľuje silu medzi nápravy v pomere 40:60 (p/z). U bežných modelov je distribúcia krútiaceho momentu 50:50.

Pripravili ho aj na offroad
Mercedes-Benz triedy GLE bude disponovať voličom jazdných režimov Dynamic Select, ktorý pozná maximálne šesť prednastavených módov. Každý model má Individual, Comfort, Slippery a Sport, vo verzii s pohonom všetkých náprav nechýba Offroad a ak si zákazník priplatí za špeciálny balík Offroad Engineering, šiestym režimom je Offroad+. Jeho súčasťou je tiež redukčná prevodovka a uzávierka medzinápravového diferenciálu. Majitelia v tomto prípade ocenia možnosť zdvihnúť pneumatický podvozok Airmatic na svetlú výšku až 285 mm s brodivosťou 600 mm. Poteší aj možnosť ťahať príves ťažký až 3,5 tony.

V Stuttgarte sa začína premenovávanie modelov. Trieda ML konvertovala na označenie GLE.