Mercedes-Benz triedy E: Aerodynamický ako Tesla Model S

814

Mercedes-Benz triedy E ešte nebol ani odhalený a už sa stal dosť kontroverzným automobilom. Samozrejme, týka sa to jeho zovňajšku, ktorý takmer identicky kopíruje krivky triedy C a S. Z diaľky tak bude problém pre väčšinu ľudí identifikovať, čo za automobil to je. Dané rozhodnutie v Stuttgarte zatiaľ nikto nepochopil. Keď sa však pozriete na zvyšok auta, pochopíte, že to nie je len dizajnovo pozmenená trieda C.

Vo vnútri ako v bavlnke
Inžinieri triede E pridali do dĺžky 43 mm (4923 mm) a zároveň aj 65 mm rázvoru náprav, ktorý sa priblížil k hranici 3 metrov (2939 mm). Robustnejšie vonkajšie tvary samozrejme znamenajú štedrejší vnútorný priestor.

Interiér novej generácie sa môže podobať na triedu S, ak si za to priplatíte. Reč je o dvojici displejov, ktoré majú obe po 12,3” a sedia vedľa seba. Ich štýl zobrazovania informácii je možné si personalizovať.

Ovládanie rádia je ponovom možné prostredníctvom kapacitných tlačidiel na volante. K dispozícii je však tiež ovládač s touchpadom na stredovej konzole, ktorý umožňuje zadávanie rukopisom. Infotainment však vďaka hlasovému ovládaniu Linguatronic rozumie aj hovorenej reči.

Klimatizácia sa ovláda štandardne samostatnými tlačidlami na stredovom paneli a nechýba ani vypnutie či opätovné zapnutie jednotlivých asistenčných systémov podľa požiadavky.

Najdôležitejší je komfort
Mercedesy sú známe svojou vysokou úrovňou komfortu a nová trieda E nie je, samozrejme, výnimkou. Okrem vyššie spomenutého ponúka príplatkový vzduchový podvozok, diaľkové LED svetlá s počtom 84 diód na svetlomet či vysoko výkonný zvukový systém Burmester s 3D audiom a 23 reproduktormi.

Nemci tiež ponúkajú vyhrievané lakťové opierky na dverách i na stredovej konzole, pričom atmosféru na palube si možno spríjemniť ambientným LED podsvietením interiéru. Ten totiž ponúka až 64 rôznych farieb.

Zadné operadlá sú sklopné v pomere 40/20/40, ak si tak zákazník praje, pričom stredová opierka lakťov ponúka ďalšie odkladacie priestory a držiaky na dva nápoje. Za príplatok vám dajú aj úchyty na tablet.

Nový naftový štvorvalec
Vznetový štvorvalec s objemom 2,1 litra od Mercedes-Benz je populárny motor. V novej triede E mu však zmenšili objem na dva litre, avšak jeho výkon neklesol. Základná verzia má 110 kW (150 k), tá silnejšia E 220 d už dokonca 143 kW (195 k).
Zážihové štvorvalce ponúknu spektrum od 135 po 180 kW (183 – 245 k).

Šesťvalce začínajú výkonovo znova pri nafte. Trojlitový agregát s technológiou SCR vo výfukovom systéme produkuje maximálne 190 kW (258 k) a 620 Nm. Jeho benzínový ekvivalent má 245 kW (333 k) a 480 Nm.

K dispozícii bude aj plug-in hybridný variant, ktorý kombinuje benzínový dvojliter a elektrický motor s kombinovaným maximálnym výkonom 205 kW (279 k) a 600 Nm. Spoznáte ho pod označením E 350 e. Tento má byť schopný jazdiť za 2,1 l/100 km s elektrickým dojazdom 30 km.

Všetky motorické jednotky disponujú systémom štart/stop a kombinujú sa iba s deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic.

Nový sedan vyššej strednej triedy má koeficient odporu vzduchu iba 0,23 – presne ako jeho americký elektrický konkurent.