Mercedes-Benz G500 4×4^2: štvorkolka na druhú

1565
" "

Keď Mercedes-Benz v roku 2013 predstavil kráľa triedy G, 3 850 kg ťažké šesťkolesové monštrum s náhonom na všetky tri nápravy, tak ak nie všetci, tak určite väčšina automobilových fanúšikov zostala v nemom úžase. Nemci ich však vyrobili len niečo vyše 100 a predali do posledného kusa. Podobným receptom pripravili aj toto štvorkolesové G, ktoré oproti 6×6 postráda len tú korbu a tretiu nápravu.

Model 6×6 sa síce môže zdať viac agresívnejší či brutálnejší, čo vlastne aj je, G500 4×4^2 (na druhú) nie je extrémnosti taktiež nič dlžný. Prvým aspektom, ktorý zanechá dojem, je svetlosť podvozka. Tá je totiž neuveriteľných 450 mm, čo je len o 10 mm menej oproti G63 AMG 6×6, ale viac než dvakrát toľko pri obyčajnej verzii triedy G. Model ako taký je už v základe pomerne vysoký a úzky, pridanie ďalších centimetrov na výšku stabilite rozhodne nepomohlo. Preto bol aj rozchod kolies nezanedbateľne natiahnutý, presnejšie až o 299 mm. Tieto parametre mu zároveň dovoľujú brodiť sa vodou až do hĺbky jedného metra, pričom nájazdový a výjazdový uhol je 52° a 54°.

Každý človek, ktorý sa vyzná, očakával, že poháňanou jednotkou nie je nič iné ako 5,5-litrový vidlicový osemvalec. Ten by mu síce svedčal rovnako ako typu 6×6, v Mercedese však pomaly dávajú tomuto agregátu zbohom. Do motorového priestoru bol preto namontovaný nový štvorliter s biturbom, ktorý poháňa aj AMG GT a AMG C63. V tomto prípade má však znížený výkon na 310 kW (422 koní).

Ako správny off-road je vybavený permanentným pohonom 4×4, tromi uzamykateľnými diferenciálmi a redukciou. Podvozok je navyše nový, otrasy od každého kolesá spracúvajú po dva tlmiče a nechýba ani nastaviteľné pruženie. Štandardom sú 22-palcové kolesá s gumami s rozmermi 325/55 R22, na žiadosť však zákazník môže mať aj menšie “osemnástky” vhodnejšie do terénu.

Mercedes-Benz z pohľadu priechodnosti terénom vyvinul zaujímavú verziu triedy G, ktorá je tou najlepšou so štyrmi kolesami.