Mercedes-AMG C 63 Coupé s menším motorom stučnel

899

Posledným mohykánom spomedzi sériových Mercedesov s jedinečným 6,2-litrovým atmosférickým osemvalcom bolo kupé triedy C vo verzii 63 AMG. Divízia na jeho počesť vytvorila ešte pred úplným odchodom limitovanú edíciu s jedovatozeleným sfarbením. Šesť-dvojka je mŕtva (nie však v motoršporte), jej miesto kompletne prevzal nový preplňovaný osemvalec s objemom štyri litre už aj v novom kupé strednej triedy.

V8 na steroidoch
Mercedes-AMG C 63 Coupé prichádza v dvoch verziách tak isto ako jeho praktickejší súrodenci i superšport AMG GT. Základom je spomenutý 4,0-litrový agregát s koncepciou V8. Uprostred oboch radov valcov skrýva dve turbodúchadlá, čím doháňa výkon starého motora. Slabšia verzia disponuje 476 koňmi (350 kW) pri 5500 až 6250 ot./min s maximálnym krútiacim momentom 650 Nm od 1750 ot./min. Stovku trhne za rovné štyri sekundy a maximálne dosiahne limitovaných 250 km/h.

Verzia S ponúkne 510 konských síl (375 kW) a 700 Nm pri rovnakých otáčkach, čo je umožní pokoriť zrýchlenie 0-100 km/h o desatinu sekundy rýchlejšie. Maximálka je obmedzená na rovnakú hodnotu, výrobca ju však odblokuje na 290 km/h so zakúpením AMG Driver’s Package. Oba modely využívajú 7-stupňovú automatickú prevodovku AMG Speedshift MCT.

Riadne pribral
Štandardom u nového AMG je mechanický samosvorný diferenciál s adaptívnym pružením AMG Ride Control. S-kový model dostal dokonca elektronicky riadený samovor, ktorý potiahne jeho dynamické vlastnosti na vyššiu úroveň. Kupé dostalo v základe 18” disky s obutím 255/40 R18 vpredu a 285/35 R18 vzadu. Za príplatok možno dostať o palec väčšie kolesá s gumami 255/30 R19 a 285/30 R19.

Veľkým nepriateľom nového športového kupé môže byť váha. Už 476-koňový model váži nemalých 1710 kg, nieto ešte AMG C 63 S Coupé s 1725 kilami. Tieto hodnoty platia pre auto s nádržou naplnenou na 90 % a bez vodiča i batožiny na palube. To sú celkom prekvapivé údaje, nakoľko predchodca mal napriek väčšiemu motoru 1655 kg. Podľa rovnakého merania (DIN) má jeho najväčší konkurent, BMW M4 Coupé, 1537 kg s porovnateľnou prevodovkou, čo predstavuje rozdiel takmer 200 kg. AMG má však vďaka vyššiemu výkon lepšiu výkonovú hmotnosť (3,38 vs. 3,57 kg/k). Na záver dodávame, že Mercedes deklaruje novému AMG spotrebu 8,6 až 8,9 l/100 km.

Po dlhom lákaní Mercedes-AMG konečne odkryl nové Coupé triedy C.