Mazda predsa vyvíja športové kupé! Aspoň tak to vyzerá podľa nových patentov

1633
Zdroj: jpforce.jp

Čo by to bolo za štvrťrok bez správy o tom, že Mazda pracuje na vývoji nového kupé? To si hovoríme aj my, keď sa pozeráme tieto patentové nákresy, ktoré boli nedávno zverejnené na stránkach japonského patentového úradu. Explicitne naznačujú, že niečo sa v Mazde rieši – zatiaľ to však nemusí znamenať vôbec nič.

To však neznamená, že séria patentových prihlášok zverejnená tento týždeň si nezaslúži zodvihnuté obočie.

Nová podlaha naznačuje použitie termického agregátu.
Zdroj: jpforce.jp

Nové kupé?

Majú veľmi technickú povahu a týkajú sa predovšetkým konštrukcie zadného zavesenia kolies a karosérie vozidla. Nákresy obsahujú detailné výkresy rôznych nosníkov a rámových štruktúr s vysvetlením pozdĺžneho i priečneho smerovania síl v karosérii.

Zdroj: jpforce.jp
Zdroj: jpforce.jp

Vo všeobecnosti ide o celkom nenápadné nákresy, s výnimkou dvoch obrázkov. Patent číslo 2021-112926 (P2021-112926A) dokonca nesie názov “Zadná stavba karosérie vozidla” a nesklame ani jeho slovný opis:

“Vozidlo tohto usporiadania má takzvanú priestorovú rámovú konštrukciu, v ktorej je viacero rámov vyrobených z extrudovanej hliníkovej zliatiny spojené tak, aby tvorilo kostru karosérie vozidla bez bočných stĺpikov. Ide o športové auto.”

Zdroj: jpforce.jp
Zdroj: jpforce.jp

To síce do situácie zasa toľko svetla nevnáša, je však na mieste upozorniť na ďalší patentový obrázok týkajúci sa štruktúry a pevnostných riešení. Stredom vozidla je totiž pozdĺžne vedený stredový tunel, kde by ste očakávali prítomnosť hnacieho hriadeľa; tunel sa rozširuje vpredu, čo naznačuje použitie termickej pohonnej jednotky.

Mazda rx-vision AUTOGRÁTIS
Toto je koncept RX-Vision, ktorý nám všetkým vytrel zrak v roku 2015. S novým Wankelom nám možno vytrie aj srdiečka!
Zdroj: Mazda

Ktovie

Na tomto mieste stojí za zmienku, že toto nie je prvýkrát, čo sme od Mazdy videli patentové podania týkajúce sa budúceho športového auta. V skutočnosti, tieto nové patentové spisy pochádzajú zo 16. januára 2020, napriek tomu, že boli zverejnené až tento týždeň.

V hre je však aj použitie radovej šesťky, ktorá má poháňať budúcu… Uhádli ste, šesťku.
Zdroj: Mazda

Čo to teda znamená? Ak si ešte spomínate na začiatok minulého roka, veľa vecí sa odvtedy zmenilo. Zostali sme doma, predaje vozidiel na mnohých trhoch začali stagnovať a tak nie je jasné, v akom štádiu je nový model od Mazdy. Na stole je tiež otázka, aká pohonná jednotka sa pod kapotou tohto vozidla bude nachádzať, ak vôbec – a do akej miery bude elektrifikovaná.

Môže to byť mild-hybrid, full-hybrid alebo dokonca aj čistokrvná električka, všetky varianty však naznačujú vyšší krútiaci moment, než je pri bežnom aute zvyklosťou. To zasa korešponduje s vystužením karosérie, ktoré Mazda na patentových obrázkoch vykresľuje. Čo myslíte, ako to bude?