Lexus s novým GS F stále verí v ostrú atmosféru

853
" "

Na scénu prichádza ďalší nabrúsený samuraj. Má názov Lexus GS F a nehrá hru nemeckých konkurenčných značiek, ktoré pravidelne tvoria dizajn auta na istotu. Rovnako ako na kupé RC F či kabriolet LF-C2 ako koncept, aj na krivky tohto vozu musíte prísť na chuť. Každopádne jeho muskulárne tvary karosérie naznačujú, že nejde o bežnú verziu. Nám sa však jeho exteriérové vyhotovenie veľmi páči a oceňujeme dnes už raritnú technológiu atmosferického plnenia valcov pri veľkoobjemových motoroch.

Aj keď Lexus GS patrí do strednej triedy, kde je napr. BMW radu 5, jeho vrcholná alternatíva sa ale ťažko bude rovnať s kráľovnou sedanov – “em päťkou”. V ponuke síce bude s väčším päťlitrovým osemvalcom, avšak kvôli iba atmosferickému prepĺňaniu na nemeckých 560 koní stíhať nebude. Lexusu to však očividne absolútne neprekáža a verí v nabúšenú, i keď “krapet” slabšiu atmosféru. Tento motor poskytuje 473 konských síl pri 7 100 ot./min a až 527 Nm od 4 800 po 5 600 1/min. Dynamika tejto konfigurácie v tomto automobile oficiálne známa ešte nie je, no V8 vie bežať v Ottovom i Atkinsonovom cykle.

O maximálne využitie potenciálu agregátu sa bude starať 8-stupňová automatická prevodovka s dostupným manuálnym radením a tiež štandardný diferenciál s torque vectoringom – rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi poháňané kolesá. Výhodou oproti rivalovi z Mníchova je pomerne nízka hmotnosť vozu, ktorá je až o 115 kg nižšia (1 830 kg).

Japonská prémiovka prináša ďalší športový model do svojho portfólia. Tentoraz pôjde o supervýkonný sedan.