Lexus bude mať prvý vodíkový model. V hre je stredne veľký sedan GS

1718
Toyota Mirai druhej generácie je jeden nádherný automobil. Bodka.
Zdroj: Lexus

V minulom roku ohlásila značka Lexus dlhodobý plán ďalšej elektrifikácie svojich automobilov. Stratégia zahŕňa aj pohon na báze palivových článkov. Vodíkovou technológiou by mohla byť vybavená nasledujúca verzia sedanu Lexus GS.

Lexus už pred niekoľkými rokmi ukázal svetu koncept poháňaný palivovými článkami. Reč je o modeli LF-FC, ktorý predstavili na veľtrhu Tokyo Motor Show v roku 2015.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Mohutná luxusná limuzína s pohonom všetkých kolies bola vybavená elektromotormi a ako zdroj energie využívala vodíkové palivové články. Teraz sa šíria fámy o sedane Lexus GS.

5 metrov budúcnosti

Hlavný motor umiestnený vzadu poháňal zadné kolesá a dva dodatočné na prednej náprave predné kolesá. Vodíkové nádrže boli uložené vo vozidle v tvare písmena T. To všetko bolo zabalené do štíhlej a nízko posadenej karosérie s dlhou kapotou na 21-palcových kolesách.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Podobnú vizáž získala aj nová Toyota Mirai. Druhá generácia vodíkovej Toyoty je takmer päťmetrová štvordverová limuzína na 20-palcových kolesách. Nová Mirai je vybudovaná na modulárnej platforme TNGA a dostala zadný náhon. V tomto prípade už nehovoríme o koncepte, ale o vozidle, pripravenom na výrobu. Nástupca modelu Lexus GS by mal byť – podľa informácií portálu Lexus Enthusiast – založený na rovnakej konštrukcii.

Špičková platforma

Využitie novej Toyoty Mirai ako základu pre luxusný vodíkový sedan by bolo zo strany spoločnosti Lexus logickým krokom. Rozmery konštrukcie zaručujú pohodlný interiér pre luxusnú limuzínu. V prospech takéhoto kroku hovorí aj architektúra TNGA, ktorá umožňuje dodatočne výrazne znížiť ťažisko vozidla. Je potrebné dodať, že Mirai bola založená na platforme GA-L, podobne ako modely Lexus LC a LS.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Inžinieri značky Lexus dostanú z modelu Mirai aj osvedčený vodíkový pohon. Systém, ktorým bola vybavená nová Toyota, má väčší výkon a poskytuje o 30 % dlhší dojazd, ako dosiahla predchádzajúca generácia. Dôležitý je pohon zadných kolies, typický pre mnohé luxusné limuzíny. V hre je aj pohon 4×4, ako v prípade konceptu LF-FC.
Debut vodíkového Lexusu môžeme očakávať okolo roku 2022.

NEPREHLIADNITE: