KIA machruje: Plug-in hybridný Ceed SW a XCeed majú špeciálne vyladené podvozky

2433
Zdroj: KIA TS

Turbodiesely dnes nie sú veľmi in, navyše pri jazde v meste prinášajú viac nevýhod, ako výhod. Aj preto prichádza KIA s dvoma novými plug-in hybridnými modelmi – tentokrát prešiel elektrifikáciou XCeed a praktické kombi Ceed Sportswagon. 

Nové modely Kia XCeed a Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid ponúkajú presvedčivú alternatívu k tradičným modelom s benzínovým a naftovým motorom.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Nová pohonná jednotka kombinuje 8,9 kWh lítiovo-iónový polymérový akumulátor, 44,5 kW elektromotorúsporný 1,6-litrový štvorvalcový motor „Kappa“ GDI (s priamym vstrekovaním benzínu). Celkový výkon a krútiaci moment pohonnej jednotky je 141 koní a 265 Nm, takže Ceed Sportswagon dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a Kia XCeed za 11 sekúnd.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Pohonná jednotka je spárovaná so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (6DCT), ktorá umožňuje vodičom radiť podľa vlastného uváženia a užiť si príjemnejšiu jazdu než v iných hybridných vozidlách vybavených elektronicky riadenou prevodovkou s plynule meniteľným prevodom (e-CVT). Tradičné hybridy s prevodovkou e-CVT prenášajú časť výkonu spaľovacieho motora cez elektromotor, čo vedie k stratám energie pri jej konverzii. Prevodovka 6DCT sa líši tým, že umožňuje prenos celého výkonu motora aj elektromotora paralelne cez prevodovku s minimálnymi stratami energie.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Zmeny pod kapotou a na nápravách

Štandardná technológia rekuperačného brzdenia umožňuje novým plug-in hybridným modelom zachytávať kinetickú energiu a nabíjať akumulátor pri jazde zotrvačnosťou alebo počas brzdenia, čím sa ešte viac zvyšuje celková účinnosť pohonnej jednotky.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Ceed Sportswagon dokáže prejsť až 60 kilometrov v čisto elektrickom režime s nulovými emisiami (kombinovaný cyklus NEDC), XCeed až 58 kilometrov (kombinovaný cyklus NEDC). Vďaka tomu môžu vodiči prejsť väčšinu denných trás a krátke každodenné dochádzanie absolvovať iba na samotný elektrický pohon.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Obidve vozidlá sú vybavené novým systémom virtuálneho zvuku motora – zvukovým výstražným systémom, ktorý sa aktivuje iba v čisto elektrickom režime pri nízkych rýchlostiach alebo pri cúvaní. Systém generuje virtuálny zvuk s úrovňou až do 59 dBA, aby bezpečne informoval chodcov o prítomnosti vozidla.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Dva nové plug-in hybridné varianty majú v porovnaní s benzínovou a naftovou verziou jemne vyladené zavesenie kolies a riadenie. Vďaka tejto modernizácii si každé vozidlo zachovalo rovnaký jazdný charakter ako jeho konvenčné náprotivky, pričom sa zohľadňuje rozdielne rozloženie hmotnosti pohonnej jednotky.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Plug-in hybridný model Kia XCeed je vybavený rovnakými hydraulickými dorazmi na zavesení predných kolies ako jeho náprotivky so zážihovým a vznetovým motorom. Gumový doraz pláva v hydraulickej kvapaline v tlmičoch a zaisťuje komfortnú jazdu na zlých povrchoch. Vozidlo bolo skonštruované tak, aby absorbovalo aj väčšie nárazy zavesenia kolies s hladkou a progresívnou odozvou, takže karoséria sa neodráža, keď sa zavesenie kolies po rýchlej kompresii usadí. Taktiež to prispieva k citlivejšiemu riadeniu a zlepšuje sa celková kontrola nad karosériou. Zároveň sa znižuje hluk pochádzajúci zo zavesenia kolies pri prejazde nerovnosťami.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Táto technológia ešte viac zvyšuje zážitok vodiča, a aj bezpečnosť. Oba modely sú štandardne vybavené elektronickým stabilizačným systémom (ESC) a stabilizačným systémom vozidla (VSM), ako aj systémom presmerovania krútiaceho momentu brzdením, ktorý inteligentne pribrzďuje vnútorné kolesá, aby sa znížila nedotáčavosť v zákrutách.

KIA AUTOGRATIS
Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Zmeny aj vizuálne!

Nabíjací port je integrovaný do ľavého predného blatníka vozidla. Každý model je sériovo vybavený 16-palcovými zliatinovými diskami kolies, pričom obe verzie dostali svoj vlastný nový dizajn. K dispozícii sú príplatkové 17-palcové disky (Ceed Sportswagon) a 18-palcové disky (XCeed). Ceed Sportswagon je navyše vybavený nárazníkmi z modelov Ceed Sportswagon GT-Line, ktoré uľahčujú prúdenie vzduchu a vozidlu dodávajú športovejší celkový vzhľad.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Obidve vozidlá sú vybavené indikátorom nabíjania. Nachádza sa vo vrchnej časti prístrojovej dosky, čo znamená, že vodič môže letmým pohľadom skontrolovať stav nabitia vozidla aj zvonku (napríklad, keď je zaparkované na príjazdovej ceste pred domom a majiteľ je ešte v dome).

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Na prístrojovej doske sa nachádzajú aj jedinečné vizuálne prvky pre plug-in hybridnú pohonnú jednotku Kia, ktoré zobrazujú zostávajúcu úroveň nabitia, predpokladaný dojazd v čisto elektrickom režime a tok energie medzi akumulátorom, motorom a elektromotorom. Súčasťou príplatkovej výbavy bude nový, plne digitálny 12,3-palcový prístrojový panel „Supervision“, na ktorom sa budú zobrazovať informácie, čo najjasnejšie s množstvom jedinečných grafických prvkov. Displej Supervision s vysokým rozlíšením 1920 x 720 pixelov nahradí jediným, celistvým displejom konvenčné ukazovatele rýchlomera a otáčkomera, ktoré sa v súčasnosti nachádzajú v osobných automobiloch tejto značky.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Systém kúrenia, vetrania a klimatizácie „len pre vodiča“ – ktorý sa aktivuje novým tlačidlom na prístrojovej doske – okamžite deaktivuje prúdenie vzduchu do všetkých vetracích otvorov okrem tých, ktoré sú najbližšie k vodičovi. Táto funkcia slúži na zníženie spotreby energie akumulátora z ventilačného systému pri súčasnom zachovaní požadovanej teploty pre vodiča. Na rozdiel od konvenčných ventilačných systémov systém Kia „len pre vodiča“ nepracuje tak, že by jednoducho obmedzil prúdenie vzduchu do niektorých vetracích otvorov a presmeroval ho inam – namiesto toho vypína samotné ventilátory, čím znižuje spotrebu energie.

Zdroj: KIA TS
Zdroj: KIA TS

Akumulátor s kapacitou 8,9 kWh sa nachádza vedľa 37-litrovej palivovej nádrže pod zadným lavicovým sedadlom. Plug-in hybridný Ceed Sportswagon má objem batožinového priestoru 437 litrov a 1 506 litrov so sklopenými zadnými sedadlami (delené v pomere 40 : 20 : 40). Kia XCeed v plug-in hybridnej verzii má objem batožinového priestoru 291 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel vzrastie na 1 243 litrov. Pod podlahou batožinového priestoru oboch vozidiel je samostatný priestor na uloženie nabíjacieho kábla, keď sa nepoužíva.

Oba modely budú k dispozícii s voliteľnou súpravou na ťahanie brzdeného prívesu, čo je nezvyčajné medzi hybridnými vozidlami.

NEPREHLIADNITE: