Je toto najkrajšie štvormiestne Ferrari? Je. Koniec diskusie.

449

Štvormiestne kúsky z Maranella to nemali nikdy ľahké. Dvojnásobne to platí pre „praktické“ modely z éry 80-tych rokov. Štúdio Ares Design sa pustilo do reinkarnácie excentrického modelu Ferrari 412. Pozor na sánky, vážení.

Ares Design nie sú žiadni nováčikovia. Na konte majú totálne nevkusnú prestavbu legendárnej triedy G od Mercedes-Benz. No taktiež celkom slušné retro v podaní moderného podania superšportu De Tomaso Pantera, stojacom na modernom Lamborghini Huracan s „mrkačkami“.

80-tky neboli len Disco

V Ares Design sa tento krát pustili do modernej interpretácie mierne zabudnutého Ferrari. Model 412 bol však osobnou voľbou samotného Enza Ferrariho, keď si vyberal svoje služobné vozidlo.

Ferrari 412 Project Pony_Autográtis

No a keďže je reinkarnácia Ferrari s dielmi od cudzej značky doslovným rúhaním, voľba pre darcu orgánov padla na štvormiestne Ferrari GTC4Lusso.

Magické čísla

Keďže pôvodný model 412 poháňal 4,9-litrový motor V12 Colombo s výkonom 246 kW/335 koní, s možnosťou voľby manuálnej alebo automatickej prevodovky, Ares Design nemali inú možnosť.

Ferrari 412 Project Pony_Autográtis

Project Pony, ako bolo reinkarnované Ferrari 412 vnútorne pomenované, využíva 6,3-litrový dvanásťvalec z darcovského GTC4Lusso. Ten produkuje úctyhodný výkon 500 kW/680 koní a luxusné kupé vystrelí na stovku za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť sa aj vďaka panelom karosérie z uhlíkových vlákien zastaví na 333 km/h.

Mamma mia!

Odseknutá línia strechy shooting brake-u GTC4Lusso, robí z Projectu Pony absolútne ojedinelú kreáciu. Pokiaľ však neodpadávate z ikonických 5-cípich kolies v typickom štýle Ferrari, na kolená vás dostanú „mrkačky“, teda výklopné predné svetlá.

Interiér bol prečalúnený do tmavších farieb a palubná doska prepracovaná na nepoznanie. Zároveň však pôsobí štýlovo, klasicky a podporuje retro dojem z auta. No a čo si v Arese pýtajú za túto krásku? Pôvodné Ferrari 412 je rarita sama o sebe a bolo z neho vyrobených len 576 kópií.

Ares Design uvádzajú, že túto číslovku sa nechystajú prekročiť so svojou interpretáciou. Dopomôcť k tomu môže aj bláznivá cenovka. Moderná interpretácia modelu 412 vás vyjde na 650 000 eur, čo je približne dvojnásobok ceny shooting brake-u GTC4Lusso.