Honda začala s predajom S660 v Japonsku

783

Ako sme vás pred ešte pár dňami informovali, S660 je dlhá len 3,4 metra s váhou len ľahko nad 800 kg. Vďaka svojej dĺžke má ísť o príjemného spoločníka do úzkych uličiek mesta či parkoviska v atraktívnom balení typu roadster. Od dvojmiestneho mini autíčka si Honda nesľubuje iba kompaktnosť, ale aj skvelé jazdné vlastnosti spojené s nízkym ťažiskom a veľmi slušným rozložením hmotnosť 45:55 v prospech zadnej nápravy. Najpriamejším konkurentom Hondy S660 tak bude Mazda MX-5.

Od nej sa však koncepčne mierne odlišuje. Obe majú pohon zadnej nápravy cez manuálnu prevodovku (za príplatok aj automatickú). Mazda však uložila motor dopredu, zatiaľ čo Honda ho posadila pre športiak na to, ako zvykne hovoriť, správne miesto – do stredu pred zadnú nápravu. Objemovo i počtom valcov na MX-5 stráca, predsa má len radový trojvalec s objemom 0,66 litra s prepĺňaním. Tento deficit sa však posnaží vybalansovať zhruba o 200 kg nižšia váha. Výkon tohto maličkého agregátu má byť 64 koní (47 kW) a 104 Nm. Účelom trojvalčeka je, samozrejme, šetriť. Vďaka lepšiemu výfukovému potrubiu, novému turbu a prepúšťaciemu ventilu (blow-off valve) spolu s obmedzovačom až na 7 700 ot./min je však jasné, že Honda ide aj cestou zábavy.

Interiér na fotografiách pôsobí príjemným športovým dojmom. Dominuje mu neveľký volant, ktorého priemer je len 35 cm. Ide o najmenším volant v rámci značky Honda. Napriek drobným rozmerom je automobil vybavený aj nejakou tou komfort zvyšujúcou technikou. Tá zahŕňa napr. automatickú klimatizáciu, automatickú mestskú brzdu, ktorá zabráni zrážke do rýchlosti 30 km/h, asistenta rozjazdu do kopca a samozrejme aj elektrický stabilizačný program.

S príchodom na trh Honda spustila predaj tiež limitovanej edície S660 Concept Edition, ktorá je dostupná len v 660 kusoch. V porovnaní s bežnými modelmi sa bude líšiť možnými rôznofarebnými exteriérovými a interiérovými prvkami, navyše si ju možno objednať len s manuálnou prevodovkou. V japonských showroomoch sa objaví už 2. apríla. Dostupná bude aj úprava exteriérových partii od Mugenu.

Dúfame, že do tých našich predajní dorazí údajná verzia určená pre export. Tá má využívať litrový motor s výkonom okolo 130 koní (96 kW) a predstaviť by sa mala už budúci rok. Ak zvládate angličtinu a máte záujem si prečítať o S660 názor britských novinárov, zamierte sem.

Japonská automobilka práve odhalila Hondu S660 ako nástupca modelu Beat a hneď aj informovala o veľmi skorom začiatku predaja.