Honda Civic Type R si ide po korunu predokoliek

763

Berúc do úvahy minulé roky, Honda má v portfóliu veľkú dieru. Miesto, ktoré kedysi vypĺňali športové automobily ako Civic, Accord, Integra či NSX – všetky s prívlastkom Type R. Túto medzeru chce zaplniť už počas budúceho roka novou generáciou Civic Type R, ktorá bude najrýchlejším modelom Type R vôbec. Má ponúknuť “senzačný jazdecký zážitok”, ako hovorí líder projektu, Suehiro Hasshi.

Sériová podoba vozidla zatiaľ nie je známa, no čiastočne ju zobrazuje už druhý koncept Hondy Civic Type R. Srdcom nového športiaku má byť výkonný dvojlitrový štvorvalec i-VTEC s turbodúchadlom. Jeho výkon bude za hranicou 280 koní, ktoré sa majú nachádzať až pri 7 000 ot./min. Honde sa tak podarí ako-tak priniesť ten skvelý pocit vysoko otáčkových motorov, ktoré v hore spomenutých modeloch v najlepších prípadoch točili cez 9 tisíc. Krása novej Type R bude spočívať aj v klasickej šesťstupňovej mechanickej prevodovky, ktorá dodáva výkon, ako inak, na predné kolesá.

Produkčná verzia ponúkne aj tlačidlo +R, ktoré jediným stlačením preladí celé auto do najostrejšieho možného módu. Zostria sa reakcie na plyn, stuhne riadenie, adaptívne štvorbodové tlmiče prejdú do športového režimu a voz bude okamžite pripravený na nakladačku na okruhu. Hasshi hovorí, že Civic Type R nastavia pre najlepší možný jazdecký výkon. Podľa jeho slov sa tiež venovali eliminácii javu menom “torque steer”, pri ktorom má auto pri prudkom zrýchlení v dôsledku nerovnomerného rozloženia výkonu tendenciu vybáčať z priameho smeru.

Nakoniec ešte jedna informácia. Japonci majú v pláne vylepšiť súčasný rekord predokolky na Nürburgringu. Momentálne ho drží odľahčená verzia Renaultu Mégane RS s časom 7 minút a 54,36 sekúnd.

Honda má jasné stanovisko – najvýkonnejší Type R všetkých čias má prekonať konkurentov na najnebezpečnejšom okruhu na svete.