Ford modernizoval C-MAX a Grand C-MAX

733

Nový Ford C-MAX a Grand C-MAX prichádzajú s novými tvárami. Najzásadnejšie zmeny sa udiali na predku, kde bol starší dizajn predného nárazníka prekreslený na šesťuholníkový pochrómovaný gril, ktorý v súčasnosti využíva viacero modelov tejto značky. Takisto predné svetlomety získali serióznejšie, športovejšie tvary. V zadnej časti dominujú modernejšie koncové svetlá, ktoré okrem nového profilu dostali aj inú vnútornú štruktúru. K tomu budú na výber dve nové farby – červená Red Rush a hnedosivá Caribou.

Základným motorom bude už starý známy, dokonca trikrát ocenený, jednolitrový trojvalec EcoBoost s výkonmi 100 a 125 koní. Okrem neho, benzín ešte zastupuje aj väčší 1,5-liter, ktorý sa predáva v dvoch výkonových verziách – 150 a 180 konských síl. Naftových milovníkov poteší nový motor 1.5 TDCi so 120 koňmi. Popri ňom figuruje aj dvojliter, ktorý sa dodáva ako 140, resp. 163-koňová alternatíva.

Najväčšou novinkou vo výbave bude zaiste osem-palcový dotykový displej s infotainmentom SYNC 2, ktorý nahrádza množstvo tlačidiel na prístrojovke. Výrobca tvrdí, že v interiéri boli použité lepšie materiály. Volant dostal vyhrievanie, inžinieri tiež popracovali na odhlučnení a znížení vibrácii pri jazde.

C-MAX sa k tomu môže chváliť aj vynoveným podvozkom a riadením. Medzi prvkami výbavu sú nap. adaptívne predné bi-xenóny, parkovací asistent, adaptívny tempomat, rôzne systémy zabraňujúce zrážke vrátane krízového brzdenia a iné. Ako aj v iných modeloch, aj tu vozidlo rozoznáva rôzne kľúče pomocou technológie Ford MyKey. Podľa toho možno nakonfigurovať rôzne podmienky, ktoré platia pri použití daného kľúča – napr. obmedzenie maximálnej rýchlosti, stíšenie audia a podobné vecičky.

Oba vozy sa spolu s novou generáciou S-MAX-u predstavia začiatkom októbra na parížskom autosalóne.

Americká automobilka Ford pokračuje v omladzovaní svojich modelov. Nedávno touto kúrou prešiel Focus, teraz prišiel rad na C-MAX a Grand C-MAX.