Ford Kuga má slovenský cenník a prinesie 4 druhy pohonu. Predpredaj štartuje 14. mája

5493
Zdroj: Ford

Nový Ford Kuga je modelom značky s najelektrifikovanejšou ponukou motorizácií. No na výber budete mať manuálne prevodovky, automatické prevodovky, CVT, štvorkolky či rovno dve elektrifikované verzie. Nie je teda možné, aby ste si nevybrali to “svoje”.

Ford Kuga tretej generácie stojí na úplne novej platforme a značka ním prezentuje vstup do elektrifikovanej doby.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Slovenské zastúpenie značky zverejňuje lokálny cenník modelu a predpredaj “odpaľuje” s verziou “First EDITION”, ktorá vychádza na sumu 234 eur mesačne. Pripravte sa však na bohaté katalógové menu, aké sa často nevída ani u prémiových značiek.

Uvádzacia edícia

Začnime však voľbou výbavy, ktorá je pomerne jednoduchá a závisí len od toho, či chcete váš Ford Kuga v športovejšom alebo utilitárnejšom vyhotovení.

NEPREHLIADNITE:

Výbava First Edition je už sama o sebe bohatá a pri jej voľbe neodídete bez Full-LED svetlometov, navigácie, manuálnej klimatizácie, parkovacích senzorov či série asistenčných systémov.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Výbava ST-Line je však o poschodie vyššie. Počítajte s digitálnym prístrojovým panelom s 12,3-palcovým displejom či automatickou dvojzónovou klimatizáciou. V cene máte sadu Winter s vyhrievaným volantom, všetkými sedadlami či predným sklom. Ďalej sa pripravte na hlasové ovládanie, minirezervu so 17-palcovým kolesom a kopec športových prvkov v interiéri a exteriéri. No a teraz už vážne.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Základnú motorizáciu pre výbavu First Edition predstavuje 1,5-litrový benzínový trojvalec EcoBoost s výkonom 88 kW/120 koní a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Tá štartuje na cene 22 990 eur. Výbavu First Edition ST-Line dostanete len so silnejším vyhotovením 1,5-litrového trojvalca, ktorý servíruje na predné kolesá výkon 110 kW/150 koní. Jeho cena? 26 990 eur.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Najlacnejší diesel je v uvádzacej edícii dostupný od 24 990 eur. Ide o 1,5-litrový naftový štvorvalec s výkonom 88 kW/120 koní a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ten je k dispozícii len vo verzii First Edition a pokiaľ by ste chceli k tomuto motoru 8-stupňový automat, musíte si zvoliť výbavu First Edition ST-Line za 29 990 eur.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

To isté platí aj pre 2-litrový naftový motor EcoBlue s výkonom 140 kW/190 koní s 8-stupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Ten štartuje na sume 34 900 eur. Plug-in hybrid s označením 2.5 Duratec PHEV s prevodovkou CVT a pohonom všetkých kolies je váš výhradne vo výbave ST-Line od 35 990 eur. To je mimochodom veľmi dobrá cena.

Klasický cenník + jedno prekvapenie

Pokiaľ by vám však výbavy First Edition nevyhovovali, v klasickom cenníku nájdete až päticu výbav. Menovite Titanium, Titanium X, ST-Line, ST-Line X a dokonca aj luxusný strih v podobe verzie Vignale. Tento cenník však neobsahuje základný 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 120 koní ale už iba 150-koňovú verziu. Tá je dostupná od 29 490 eur a okrem výbavy Vignale ju vopcháte do každého jedného prevedenia modelu.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

To isté platí aj pre 1,5-litrové naftové motory s výkonom 88 kW/120 koní či už s automatom alebo s manuálom. Pokiaľ chcete kombináciu benzín/automat, bohužiaľ musím vás sklamať. Klasický cenník však ukrýva aj jedno prekvapenie. Je ním Mild-hybridný pohon, ktorého základom je 2-litrový naftový štvorvalec s výkonom 110 kW/150 koní. K dispozícii je len s manuálnou prevodovkou, štartuje vo verzii Titanium na sume 32 490 eur a tiež ho nedostanete s automatom.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Na vrchole ponuky je opäť plug-in hybridná motorizácia. Tá kombinuje Atmosférický benzínový motor 2.5 Duratec pracujúci v Atkinsonovom cykle, bezstupňovú prevodovku CVT, 14,4 kWh batériu a elektrický pohon. Čisto na elektrickú energiu dokáže zájsť do vzdialenosti 56 kilometrov a výkon sústavy dosahuje až 165 kW/225 koní.