Ford Focus: Hatchback modrého oválu sa zmenil na nepoznanie

2929
" "

Štvrtá generácia Fordu Focus nasleduje všetky trendy. Nebude chýbať klasická plejáda asistenčných systémov, je priestrannejší vďaka lepšiemu baleniu a na obzore je až 400 koňová verzia Focus RS. 

Kto v C-segmente zaspí na vavrínoch, ten skončil. Automobilka Ford známa svojím globalizovaným modelovým prístupom, prichádza s novou generáciou Ford Focus v hodine 11-tej. Čakala by ešte chvíľu a stratila by konkurenciu kompletne z dohľadu. Všetko je opäť na poriadku.

Balíček

Už v úvode spomínam, že bude nový Focus priestrannejší. Jeho rozmery sa však od tretej generácie prakticky nezmenili. Šírka zostala identická s Focusom “3” a na dĺžku narástla novinka len o 18 milimetrov. Každopádne, miesto pre nohy zadných pasažierov si polepšilo o 50 milimetrov a priestor pre široké ramená až o 60 milimetrov. Ford zaťal do živého a vytiahol tie najfajnovejšie inžinierske tromfy. Tam, kde to nik nečakal.

Dĺžka síce zostala prakticky bez zmeny, no za pohodlie pre zadných pasažierov môže posádka ďakovať predĺženému rázvoru kolies. Ten narástol o 53 milimetrov. Diétou si prešla aj stredová konzola, ktorá má pridať na pohodlí na predných sedadlách. Ford taktiež zmenil pozíciu zadných tlmičov, aby vylepšil tvar kufra vo verzii kombi.

Na leto, “do plaviek”

Nová generácia Fordu Focus schudla až o 88 kilogramov (žiadne vtípky, prosím) a tým pádom klesla katalógová spotreba a produkcia emisií až o 10%. Samozrejme, leví podiel má na tom aj prepracovaná aerodynamika s koeficientom odporu vzduchu na úrovni 0,273. Čo umiestňuje Focus na prvú priečku v segmente. Klzká karoséria a hmotnosť nie sú jedinými zdrojmi vylepšeného dojazdu na nádrž.

Paleta (verzií) motorov je skutočne bohatá. Začína s trojvalcom 1.0 Ecoboost s výkonom 61 kW/85 koní, 73 kW/100 koní a 91 kW/125 koní. Litrový trojvalec dopĺňa 1,5 litrový trojvalec, spriaznený s motorom v chystanej Fieste ST.  Ten bude k dispozícii s výkonmi 110 kW/150 koní a 132 kW/180 koní. Nebudú chýbať ani diesle. Štvorvalec s objemom 1,5 litra dostanete s výkonom 69 kW/95 koní a 88 kW/120 koní. Vrcholom naftovej ponuky má byť dvojliter s výkonom 110 kW/150 koní.

Hovorí sa taktiež o verzii Focus RS s výkonom až 400 konských síl. Detaily však zatiaľ nepoznáme.

Mraky verzií a systémov

Na začiatku predaja by mali byť k dispozícii rovno všetky verzie novinky. Klasické verzie Trend, Titanium a ST-Line doplní luxusná verzia Focus Vignale a Focus Active s hromadou (psychologického) ochranného plastu pre milovníkov plytkého blata. Nový Focus ponúkne adaptívny tempomat s funkciou udržiavania pruhu a rozoznávaním rýchlostných limitov alebo adaptívne svietenie.

Verziu Vignale dostanete aj s dizajnovým domom a pokoseným trávnikom. Alebo nie.

Nebude chýbať známy automatický parkovací asistent a prvý head-up displej v európskom modeli značky Ford.