Volkswagen pred časom ohlásil “ekonomický program”, ktorý má ročne ušetriť až 5 miliárd eur na nákladoch spojených s vývojom a produkciou osobných automobilov. Podľa šéfa spoločnosti, Martina Winterkoma, ide o “bolestivú akciu”, ktorá však má vrátiť Volkswagen do tých správnych koľají, pokiaľ ide o zvyšovanie zisku.
Veľkým kontrastom k tomuto plánu je vývoj druhej generácie luxusného sedanu Volkswagen Phaeton. Tá prvá stála koncern až 1 miliardu dolárov (cca. 885 mil. eur), pričom cieľ bol predať ročne 20 000 automobilov. To sa ani zďaleka nepodarilo a podľa analytika organizácie Bernstein Research, Maxa Warburtona, je so stratou 28 tis. eur na každom vozidle v rozmedzí rokov 2002 až 2012 jedným z troch najstratovejších európskych vozidiel súčasnej doby. Ťažko sa teda chápe, prečo Volkswagen chce tvrdohlavo vytvoriť nástupcu s hotovým modelom niekedy v rokoch 2017 či 2018.
Počas detroitského autosalónu bol vyspovedaný zástupca Volkswagen Group of America, Michael Horn, ktorý na otázku ohľadom potenciálu druhej generácie Phaetonu v USA odpovedal: “To je nebezpečná otázka. Je to o imidži bez relevancie na objem.” Výskumná firma IHS Automotive odhaduje, že predaj nového Phaetonu bude na hodnote zhruba 12 000 ks/rok v intervale 2017 – 2020. Taký Mercedes-Benz triedy S vyjde z produkčnej linky za rok v množstve 85 000, BMW radu 7 okolo 64 000 a vlajková loď Ingolstadtu Audi A8 jemne prekračuje hodnotu 40 000 ks. Hlava inštitútu Center of Automotive Management, Stefan Bratzel, hovorí, že nový Volkswagen Phaeton bude okrádať svoju dcérsku automobilku o predaje Audi A8. “Strategicky to nedáva veľký zmysel,” poznamenal.
Nová generácia Volkswagenu Phaeton bola oficiálne potvrdená. Analytici sú však skeptickí.