Dynamické BMW radu 5 prichádza vo verzii Touring

844

Mníchovská automobilka sa rozhodla predstaviť nám BMW radu 5 vo verzii Touring ešte pred oficiálnou premiérou na ženevskom autosalóne.

Dizajn verize Touring logicky nadväzuje na skôr predstavený sedan, ktorý zasa jemne kopíruje krivky väčšieho radu sedem. Štandardom sú napríklad denné aj diaľkové LED svetlomety umiestnené po oboch stranách ikonickej “obličkovej” masky chladiča. Za príplatok sú vodičovi k dispozícii aj adaptívne LED svetlomety s technológiou BMW Selective Beam. Pri pohľade na vozidlo z profilu dominujú atletické až športové. Dlhá línia stredy v prípade verzie Touring končí na D-stĺpikoch. Zadné okno lemuje strešný spojler s brzdovým svetlom a s deflektromi po stranách.

Interiér je takmer totožný so štandardnou päťkou. Po nastúpení vás teda privíta priestranný interiér so špičkovými materiálmi a vysoko precíznym spracovaním. Najväčších zmien sa dočkal pochopiteľne batožinový priestor. Ten má v základe 570 litrov no po sklopení zadného radu sedadiel sa zväčší až na 1 700 litrov. Užitočné zaťaženie predstavuje 730 kilogramov, čo je oproti sedanu až o 130 kilogramov viac. K vyváženej jazde aj po naložení batožiny slúži vzduchové odpruženie na zadnej náprave. To je k dispozícii už aj z základnej konfigurácii!

Rázvor náprav dosahuje 2975 mm, celková dĺžka je 4 943 mm, šírka 1 868 mm a výška 1 498 mm. Rovnako ako sedan, aj verzia Touring je postavená na modulárnej platforme CLAR. Vďaka použitiu ľahkých materiálov ako hliník, horčík a pevnostná oceľ sa podarilo dosiahnuť vyššiu pevnosť karosérie v kombinácii s nižšou hmotnosťou.

V prípade, že by vám štandardné vybavenie podvozka nestačilo priplatiť si môžete napríklad za adaptívne tlmiče Dynamic Damper Control, adaptívne stabilizátory Adaptive Drive, aktívne riadenie Integral Actvie Steering a tradične aj športový podvozok M s nižšou svetlou výškou.

Čo sa týka pohonných jednotiek, pri uvedení na trh ( v lete 2017) budú k dispozícii štyri jednotky. Dvojicu benzínových jednotiek zastúpi dvojliter 530i s výkonom 185 kW a trojliter 540i s výkonom 250 kW. Ponuku naftových jednotiek podobne zastúpi dvojica dvoj a trojlitrového motora 520d a 530d s výkonom 145 kW a 195 kW. Všetky agregáty budú spolupracovať s osemstupňovým automatom s výnimkou motora 520d, ktorý dostane šesťstupňový manuál. Pohon všetkých štyroch kolies xDrive bude k dispozícii len pri silnejších jednotkách. Kým v prípade modelu 530i bude pohon xDrive štandardom, pri diesely si budete musieť priplatiť. Slabšie štvorvalcové jednotky zatiaľ pohon xDrive nedostanú. Očakáva sa, že časom sa ponuka agregátov a ich kombinácií rozrastie.

Podobne ako sedan ponúkne kombi celý zástup asistenčných systémov. Napríklad asistent riadenia v pruhoch, ktorý pracuje až do rýchlosti 210 km/h. Pokračovať môžeme asistentom pri zmene jazdného pruhu, inteligentným rýchlostným asistentom, pomocou pri vyhýbacích manévroch, varovaním pred vozidlami prichádzajúcimi z bočnej strany, varovanie Priority Warning a množstvo ďalších. Prepojené vozidlá BMW upozornia na blížiacu sa hrozbu.

Zabúdať nesmieme ani na zábavnú elektroniku. Novinka ponúkne napríklad najnovšiu tretiu generáciu 10,25 palcového dotykového displeja. Tá pracuje so systémom iDrive, ktorý vodič môže ovládať pomocou otočného ovládača, dotykovým displejom alebo gestami.

Okrem parkovacieho asistenta je Touring vybavený aj funkciou na diaľku ovládaného parkovania. Vodič môže naviac využiť službu ParkNow, ktorá online vyhľadá a zarezervuje voľné parkovacie miesto.

Po minuloročnom odhalení sedanu radu 5 sa generácia G30 rozrastá o modelový variant Touring. Tá príde na trh už v lete.