DS 5 po facelifte už nie je Citroën

674

A je to tu. Citroën osamostatnil značku DS. Faceliftovaný model DS 5 je prvou lastovičkou, ktorá predstavuje vlajkovú loď novej automobilky.

Nová identita
Touto modernizáciou DS 5-ka konvertovala na pozmenené meno a, samozrejme, potrebovala získať aj novú masku. Pôvodná ešte niesla logo v podobe dvojitej šípky, novinka dostala okrem bočníc nárazníka úplne nové tvary. Nové logo je na jednoduchej mriežke chladiča lemovanej chrómom. Iné sú ešte disky, inak je nová DS 5 stále typická.

Šesť motorizácii
Po facelifte sa v ponuke objaví šestica rôznych agregátov. Zatiaľ jedinou benzínovou je THP 165 s výkonom 121 kW a 240 Nm, ktorý putuje na predné kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku. V kombinovanom cykle si má cucnúť z nádrže 5,9 l na 100 km. Koncom roka pribudne aj THP 210, ktorý bude naladený na 154 kW. Tento má pracovať s manuálnou prevodovkou.

Naftové motory sú oproti zážihovým až štyri. Základom je BlueHDi 120 s manuálnou prevodovkou, ktorá sprostredkuje výkon 88 kW a 300 Nm. Na druhej priečke je BlueHDi 150 taktiež so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou, avšak poskytne 110 kW a 370 Nm. Vrcholom je BlueHDi so 132 kW a 400 Nm. Tento agregát spolupracuje s automatom. Podľa výrobcu sa spotreba vznetových štvorvalcov pohybuje medzi 3,8 až 4,3 l/100 km.

Novinkou je naftový Hybrid 4×4, ktorý na pohon prednej nápravy využíva motor HDi (120 kW / 163 k) a zadné kolesá ženie elektromotor s výkonom 27 kW (37 k). Dovedna je táto sústava schopná vyvinúť až 147 kW, t. j. 200 konských síl. Kombinovane by pritom mal “nafťák” zožrať len 3,5 l/100 km, v meste dokonca len 3,1 litra.

Komfort a asistencia
Nové DS 5 sa bude ponúkať s prednými svetlometmi s technológiou LED a Xenon zároveň. Zaujímavosťou sú dynamické smerovky. Do interiéru sa nasťahovala nová dotyková obrazovka, vďaka ktorej na palubovke ubudlo 12 tlačidiel. Okrem klasických funkcii ako navigácia, rádio či pohľad cez zadnú kameru, systém zvládne aj premietnuť obraz vášho smartfónu na displej za pomoci funkcie Mirror Screen. Ďalej sú tu elektrické a masážne predné sedadlá s pamäťou, dvojzónová klimatizácia, head-up displej, hi-fi systém Denon, bezkľúčový vstup a štart a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá.

Vodičovi pri jazde asistujú systémy ako sledovanie mŕtveho uhla, sledovanie jazdných pruhov, automatické diaľkové svetlá, inteligentná trakčná kontrola a asistent rozjazdu do kopca.

Avizovaná skutočnosť, že modely DS už nebudú nosiť znak Citroën, ale budú tvoriť samostatnú podznačku, je tu. Prvým kúskom je modernizovaná DS 5.