Citroën odhalil koncept limuzíny CXPERIENCE

868

Už je to nejaký ten piatok, čo Citroën predstavil model v segmente veľkých limuzín. Ako posledný prešiel z dizajnového oddelenia do sériovej výroby model C5, ktorý je bezo zmeny v ponuke už takmer štvrtý rok. Napriek skvelému dizajnu a vysokej úrovni spracovania a komfortu je v tejto triede už pomerne silná konkurencia, za ktorou Citroën zaostáva, ako dizajnovo, tak technologicky.

Vedenie automobilky sa teda rozhodlo pre skonštruovanie konceptu veľkého sedanu, ktorý zapôsobí na zmysli nielen po stránke dizajnu, ale aj po stránke komfortu a technológií. Koncept s názvom CXPERIENCE nám automobilka Citroën predstavuje v predstihu pred oficiálnou premiérou na parížskom autosalóne.

Pri pohľade na exteriér vozidla vás ihneď upúta dizajn prednej časti, kde nájdeme dizajnovo ladené svetlomety v tvare písmena V, ktoré spája úzky otvor nasávania. V spodnej časti nájdeme aktívne klapky, ktoré sa podľa potreby otvárajú a zatvárajú, aby sa dosiahla čo najvyššia účinnosť a aerodynamika. Koncept CXPERIENCE, podobne ako množstvo ďalších konceptov, využil protichodné otváranie dverí. Štúdia tak pôsobí napohľad ešte exkluzívnejšie a vyváženejšie. Zadná časť s výraznými krídelkami už len dopĺňa veľkolepý futuristický dizajn konceptu.

Interiér už na prvý pohľad zaujme žltou citrusovou farbou. Okrem veľkých pohodlných kresiel z pamäťovej peny nájdeme v interiéri napríklad aj jednoramenný volant, či futuristickú palubnú dosku, ktorá navodzuje dojem, akoby sa vznášala. Dominantou interiéru je však 19 palcový dotykový displej.

Srdcom konceptu je plug-in hybridná jednotky. Benzínovému motoru s výkonom 110 až 147 kW ešte napomáha elektromotor s výkonom 80 kW. Čisto na elektrickú energiu by mal koncept prejsť až 60 km. Celkový výkon sústavy teda dosahuje až 220 kW.

Viac o koncepte sa dozvieme až na samotnej premiére. Okrem tohto konceptu bude v stánku Citroënu k videniu aj nový model C3, ktorý sa bude vyrábať v Trnave.

Koncept CXPERIENCE s dĺžkou takmer päť metrov a detailným spracovaním zobrazuje budúci dizajnový smer značky. Oficiálna premiéra sa odohrá už čoskoro na autosalóne v Paríži.