Na autosalóne v Paríži predstavil francúzsky Citroën modernizáciu svojich modelov C4 a C4 X. Ide o súrodenecké modely, ktoré využívajú rovnakú podlahovú platformu CMP, no líšia sa v tvare karosérie. Kým C4 je kompaktné SUV-kupé, model C4 X je stredne veľký sedan.
Facelift je v tomto prípade zjavný na prvý pohľad, dizajnéri totiž úplne prepracovali prednú časť, pričom sa držali aktuálnej vizuálnej identity značky. Logo integrované do dvojice chrómových líšt pred chladičom nahradili novým, oválnym. Úplne zmenený je aj tvar predných svetiel, hoci naďalej ostávajú delené.
Zvnútra aj zvonku
V zadnej časti karosérie nastali výraznejšie zmeny pri modeli C4, novší sedan C4 X dostal iba jemné korektúry. Citroën použil pre SUV-kupé nový tvar koncových LED svetiel, pribudla spojovacia lišta s nápisom a zmizlo logo. Uvidíme, či sedan časom nabehne na rovnaký smer.
V interiéri pribudol nový 7-palcový digitálny prístrojový panel a všimnúť si môžete aj stredovú 10-palcovú dotykovú obrazovku s modernejším multimediálnym systémom. Sedadlá Citroën Advanced Comfort majú po novom hustejšiu penovú výplň.
Základ v benzíne
Základnou pohonnou jednotkou sa stal 1,2-litrový preplňovaný benzínový trojvalec s mild hybridnou technológiou. Môže mať výkon buď 74 alebo 100 kW. Prídavný elektromotor je integrovaný do šesťstupňovej automatickej prevodovky a pod sedadlom vodiča sa nachádza batéria s kapacitou 432 Wh.
Alternatívou k mild hybridu by mala byť elektrická verzia. Slabší variant má výkon 100 kW a batériu s kapacitou 50 kWh. Silnejší variant disponuje výkonom 115 kW a batériou s kapacitou 54 kWh. Citroën deklaruje dojazd na úrovni 350 resp. 430 kilometrov.