Chcete jazdiť prezidentskou limuzínou? Renault Espace pozná slovenské ceny!

1445
Renault Espace AUTOGRATIS
Zdroj: Renault

Určite sa medzi vami nájdu aj takí, ktorých neobišla informácia, že francúzsky prezident Emmanuel Macron zvolil za svoje služobné vozidlo práve Renault Espace, ktorý nedávno prešiel faceliftom. Ten jeho je síce nepriestreľný, no zároveň aj príliš ťažký a nezvládne viac ako 80 km/h. To však pre vás neplatí!

Renault Espace AUTOGRATIS
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Vy si môžete kúpiť verziu bez pancierov, no s oveľa väčšou vôľou žiť. Renault Espace je skrátka ikonické vozidlo, ktorého sa od roku 1984 predalo viac ako 1,3 milióna kusov. Jeho piata generácia bola novo koncipovaná a prerazila do výroby napokon ako crossover s výrazným dizajnom a vyšším posedom – a platí, že ide momentálne o to najluxusnejšie, čo francúzsky výrobca ponúka.

Renault Espace AUTOGRATIS
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Ako je pri najexkluzívnejšom Renaulte už tradíciou, verzia Initiale Paris ponúka to najlepšie zo znalostí a zručností spoločnosti Renault. Aby dlhé trasy boli ešte pohodovejšie, Nový Espace je vybavený novými technológiami asistencie riadenia Easy Drive: adaptabilné stretávacie svetlá LED Matrix Vision – premiéra u značky Renault – pre účinnejšie a bezpečnejšie osvetlenie. Je tu aj asistent pre jazdu na diaľnici a v dopravných kolónach – prvá etapa k autonómnemu vozidlu, vytvárajúca komfort a dodávajúca pohodu za volantom.

Renault Espace AUTOGRATIS
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Stále svojrázny

Stredová plávajúca konzola Nového Espace je elegantnejšia. Je dokonca praktickejšia, pretože obsahuje nový uzatvárateľný odkladací priestor s držiakom nápojov, dvojicou USB portov a vstupom pre jack napravo od riadiacej páky. Táto páka s elektrickým ovládaním „e-shifter“ (bez fyzickej väzby s prevodovkou) umožňuje uvoľniť priestor pod konzolou a vytvoriť priestor pre odloženie smartfónu s funkciou indukčného nabíjania.

Renault Espace AUTOGRATIS
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Nový Espace využíva vydarený systém Renault Easy Connect poskytujúci novú skúsenosť z prepojenej mobility. Zahŕňa nový multimediálny systém Renault Easy Link, zobrazujúci sa na centrálnom 9,3-palcovom displeji, a nový displej digitálnej prístrojovej dosky s veľkosťou 10,2 palcov pred vodičom.

Renault Espace AUTOGRATIS
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Správanie Nového Espace sa prispôsobuje želaniam vodiča aj cestujúcich vďaka nastaveniu Multisense a podvozku 4Control s aktívnym riadením všetkých štyroch kolies. Spolu s adaptívnymi tlmičmi poskytuje dynamiku a reaktivitu pri riadení. 

Renault Espace AUTOGRATIS
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Ponuka motorov je v najväčšom Renaulte skromná, ale postačujúca. Z benzínov je k dispozícii štvorvalec 1.8 TCe so 165 kW (225 k) a priamym vstrekovaním paliva, ktorého základ bol použitý napríklad v Megane R.S. či vynikajúcom Alpine A110. Spoločnosť mu robí 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka EDC. Štvorvalcový turbodiesel 2.0 Blue dCi stačí na pekných 147 kW (200 k) a stupňov k práci automatickej prevodovky nepotrebuje sedem, ale šesť.

Renault Espace AUTOGRATIS
Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Oba automobily budú stáť 45 890 € v najvyššom a jedinom výbavovom stupni, Initiale Paris. V ňom dostanete prakticky všetko, čo by ste od Renaultu mohli chcieť, pripláca sa len za prvky výbavy, ktorých prítomnosť závisí aj od vašej osobnej preferencie. Tým sa myslí predovšetkým výbava ako Head-Up displej, panoramatické strešné okno či väčšie disky kolies. Ale povedzme si narovinu: na prezidentskú “limošku” to nie je veľa, nemyslíte?

NEPREHLIADNITE: