Bugatti Divo: Multimiliónová “limitka” staví na nízku hmotnosť a ovládanie

1658

Francúzska značka je doslova synonymom pre ultimátnu rýchlosť. Bugatti Divo chce však na rozdiel od svojich súrodencov excelovať v zákrutách. Diétu z hľadiska hmotnosti doženie brutálnym prítlakom a cenovkou.

Po rokoch vojen na poli rýchlostných rekordov a šialených projektov, ktoré v rámci automobilových koncernov nemajú obdobu, prichádza poriadny zvrat. Bugatti Divo má byť tým autom, ktoré bude reprezentovať slávnu značku na okruhoch a hlavne v zákrutách. Samozrejme, za doposiaľ najvyššiu sumu, akú si kedy značka vypýtala za svoj výtvor.

Známe gény

Ono, Bugatti nemá z hľadiska náhradných dielov priestoru na vymýšľanie. Preto je celkom pochopiteľné, že novinka ponesie za šoférom známeho 8 litrového 16 valcového giganta, akými disponujú Veyron a Chiron. Taktiež sa nemenia jeho posledné parametre. Prítomný bude večne šialený výkon 1102 kW/1500 koní a maximálny krútiaci moment 1600 Nm. Rýchlosť teda Divu chýbať nebude.

Týmto pádom by mala novinka zvládnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 2,5 sekundy a s ľahkosťou prevyšovať rýchlosť okolo 370 km/h. Vďaka permanentne prítomným agresívnym aerodynamickým prvkom už nemusí byť možné dosiahnutie magickej hranice 400 km/h.

Tradície

Bugatti nemá náhradných dielov na rozdávanie a pri ostrej novinke to nebude evidentné len v prípade motora. Divo si požičia zo Chironu taktiež samonosnú konštrukciu z uhlíkových vlákien. Značka uvádza, že sa chce pri novinke vrátiť ku svojim koreňom skrz ručnú výrobu. Máme sa teda na čo tešiť.

Chiron Sport je obratnejším bračekom luxusného Chironu

Stále nám však nie je jasné, kde a ako chce Bugatti pri novinke ušetriť desiatky kilogramov hmotnosti. “Obratnejší” variant modelu Chiron s prívlastkom Sport, zhodil kilogramy hmotnosti vďaka tenším sklám okien a ultra ľahkému karbónovému stieraču(!).

DNA

Podľa prezidenta značky Bugatti Stephanna Winkelmanna chce značka priniesť “vzrušenie ľuďom na celom svete” a taktiež dáva Divo Francúzom skvelú príležitosť k tomu, aby “interpretovali DNA značky z hľadiska agilného riadenia a omnoho vyššej miere orientácie na výkon.”

Nech sa nám už “hlava” Bugatti snaží povedať čokoľvek, novinka bude ďalšou poriadnou beštiou z radov značky. Limitovaná edícia má zahrnúť náklad len 40 kusov a za jeden kus si vypýta slušnú “pálku” 5 miliónov eur. Meno najšportovejšieho Bugatti v novodobej ére “daroval” pretekár Albert Divo, ktorý vyhral dvojicu pretekov Targa Florio na legendárnom Type 35 v rokoch 1928 a 1929. Nový model bude oficiálne odhalený v Kalifornii, 24 augusta.