Francúzska značka je doslova synonymom pre ultimátnu rýchlosť. Bugatti Divo chce však na rozdiel od svojich súrodencov excelovať v zákrutách. Diétu z hľadiska hmotnosti doženie brutálnym prítlakom a cenovkou.
Po rokoch vojen na poli rýchlostných rekordov a šialených projektov, ktoré v rámci automobilových koncernov nemajú obdobu, prichádza poriadny zvrat. Bugatti Divo má byť tým autom, ktoré bude reprezentovať slávnu značku na okruhoch a hlavne v zákrutách. Samozrejme, za doposiaľ najvyššiu sumu, akú si kedy značka vypýtala za svoj výtvor.
Známe gény
Ono, Bugatti nemá z hľadiska náhradných dielov priestoru na vymýšľanie. Preto je celkom pochopiteľné, že novinka ponesie za šoférom známeho 8 litrového 16 valcového giganta, akými disponujú Veyron a Chiron. Taktiež sa nemenia jeho posledné parametre. Prítomný bude večne šialený výkon 1102 kW/1500 koní a maximálny krútiaci moment 1600 Nm. Rýchlosť teda Divu chýbať nebude.
Týmto pádom by mala novinka zvládnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 2,5 sekundy a s ľahkosťou prevyšovať rýchlosť okolo 370 km/h. Vďaka permanentne prítomným agresívnym aerodynamickým prvkom už nemusí byť možné dosiahnutie magickej hranice 400 km/h.
Tradície
Bugatti nemá náhradných dielov na rozdávanie a pri ostrej novinke to nebude evidentné len v prípade motora. Divo si požičia zo Chironu taktiež samonosnú konštrukciu z uhlíkových vlákien. Značka uvádza, že sa chce pri novinke vrátiť ku svojim koreňom skrz ručnú výrobu. Máme sa teda na čo tešiť.
Stále nám však nie je jasné, kde a ako chce Bugatti pri novinke ušetriť desiatky kilogramov hmotnosti. “Obratnejší” variant modelu Chiron s prívlastkom Sport, zhodil kilogramy hmotnosti vďaka tenším sklám okien a ultra ľahkému karbónovému stieraču(!).
DNA
Podľa prezidenta značky Bugatti Stephanna Winkelmanna chce značka priniesť “vzrušenie ľuďom na celom svete” a taktiež dáva Divo Francúzom skvelú príležitosť k tomu, aby “interpretovali DNA značky z hľadiska agilného riadenia a omnoho vyššej miere orientácie na výkon.”
Nech sa nám už “hlava” Bugatti snaží povedať čokoľvek, novinka bude ďalšou poriadnou beštiou z radov značky. Limitovaná edícia má zahrnúť náklad len 40 kusov a za jeden kus si vypýta slušnú “pálku” 5 miliónov eur. Meno najšportovejšieho Bugatti v novodobej ére “daroval” pretekár Albert Divo, ktorý vyhral dvojicu pretekov Targa Florio na legendárnom Type 35 v rokoch 1928 a 1929. Nový model bude oficiálne odhalený v Kalifornii, 24 augusta.