Bugatti Chiron dosiahlo maximálnu rýchlosť 490,48 km/h – záznam je neuveriteľný!

877

Bugatti Chiron prekonalo dňa 2. augusta 2019 magickú hranicu 300 míľ za hodinu. Maximálnu rýchlosť 490,48 kilometrov za hodinu, respektíve 304,77 míľ za hodinu potvrdil aj nemecký inštitút pre technickú inšpekciu (TÜV).

Za volantom rekordnej jazdy francúzskeho hyper-auta Bugatti Chiron sedel legendárny pretekár Andy Wallace. Test maximálnej rýchlosti sa odohrával v testovacom areáli koncernu Volkswagen, v nemeckom Ehra-Lessien.

Na tejto trati bola francúzskou značkou prelomená magická hranica 400 km/h v roku 2008.

Nezabudnutá téma

Tematika maximálnej rýchlosti produkčných áut bola v posledných rokoch odovzdaná do rúk len niekoľkým vyvoleným výrobcom. V elitnej zostave veľkých mien sa dnes nachádzajú značky Hennessey so svojím modelom Venom GT (432,78 km/h, rok 2013), SSC s modelom Aero (409,88 km/h, rok 2007) a Koenigsegg s Agerou RS, ktorý v roku 2017 zašiel obojsmerný priemer rýchlosťou 444  km/h.

Bugatti však už historicky posúva latku o niekoľko stupňov vyššie. Posledných šesť mesiacov pracovali inžinieri značky, z Michelinu a podvozkovej firmy Dallara na vzniku auta s maximálnou rýchlosťou cez 300 míľ za hodinu. Oproti klasickému Chironu je rekordný prototyp dlhší o 25 centimetrov a jeho svetlá výška je kontrolovaná za pomoci laseru pre čo najväčšiu redukciu odporu vzduchu.

 ↓↓ NEPREHLIADNITE ↓↓ 

Toto nie je bežný Chiron

Bugatti Chiron nie je bežným autom samým o sebe, no rekordný kus bol prepracovaný viac než len predĺžením karosérie a znížením svetlej výšky. Zadná časť bola predĺžená a exponovaná pohonná jednotka je prekrytá panelom z uhlíkových vlákien pre vylepšenie aerodynamiky.

Narástol taktiež zadný difúzor, ktorý ukrýva štvoricu po výške uložených koncoviek výfukov, inšpirovanými z modelu Centodieci. Tento dizajn pomáha odvádzať emisie a zvlnený horúci vzduch čo najďalej od zadnej časti auta.

Potrebám vylepšenej aerodynamiky ustúpila aj aktívna aero-brzda, respektíve výklopný zadný spojler, ktorý bol nahradený integrovaným a statickým krídlom. Na rekordnom pokuse nebolo prítomné sedadlo spolujazdca, ktoré nahradili počítačové systémy Myriad. Pribudla však plná ochranná klietka a škrupinové sedadlo.

Plus stovečka

Za pravým uchom vodiča sa nachádza známy 8-litrový šesťnásťvalec v konfigurácii do tvaru „W“. Pod kapotou však pribudla ďalšia stovka koní, čo v celkovom súčte bičuje výkon motora na 1176 kW/1600 koní. Štvoricou turbodúchadiel preplňovaný motor s magickým názvom Thor teda produkuje 200 koní na jeden liter objemu. Bugatti však využíva štandardnú prevodovku.

„Tristomíľový“ projekt by mohol v blízkej budúcnosti vstúpiť do produkcie pod názvom, povedzme, Chiron Super Sport. Nasledujúce vylepšenia modelu Chiron by mali vo všeobecnosti pochádzať z vývoja a výskumu tohto rekordného prototypu. Ako však pristúpi k tejto výzve konkurencia v podobe značiek Hennessey, Koenigsegg či SSC je zatiaľ otázne.

Extrémne krídlo americkej značky Shelby (SSC) pripravuje už približne 10 rokov model Tuatara, ktorý by mal byť hodným konkurentom vyše „tristomíľového“ Bugatti. Švédsky maniak Christian von Koenigsegg ohlásil prípravu modelu, ktorý by pokoril hranicu 300 míľ za hodinu. Jediný z partie vyvolených kto zostáva už dlhšiu dobu ticho je texaský tuner John Hennessey. Ten sa po úspechu s kupé Venom GT zo scény rýchlostných rekordov akosi odmlčal.