Búchajte šampanské! Je tu nové Ferrari s najsilnejším dvanásťvalcom značky

5993
Zdroj: Ferrari
" "

Ferrari rozšírilo svoj rad Icona o tretí model – Daytona SP3. Je najnovším zo série, ktorá reinterpretuje klasický dizajn Ferrari pre modernú éru. Novodobá (a veľmi pôsobivá) Daytona debutovala na okruhu Mugello počas podujatia pre klientských jazdcov spoločnosti Ferrari, Finali Mondiali 2021.

V tomto prípade dizajnéri siahli do skutočne slávnej minulosti značky, kde čerpajú vplyvy z legendárnych modelov 330 P3/4, 350 Can-Am, 512 S a ďalších pretekárskych vozidiel značky.

Zdroj: Ferrari
Zdroj: Ferrari

Tretí do série

Doteraz sme v rade Icona mohli vidieť dva pôsobivé stroje: Ferrari Monza SP1 a SP2. Obe poháňa atmosférický dvanásťvalec s výkonom 810 koní a číslo za “SP” v ich prípade označuje počet sedadiel. SP1 je teda monopost.

VIDEO: Vodič Ferrari Roma mal zlý deň. Zasekol sa v talianskej uličke

Tak či onak, aj keď má Daytona úplne jedinečný dizajn, neznamená to, že by náhodou hostila miesta tri. Tu ide skôr o aerodynamiku, pretože v tejto oblasti je Daytona SP3 najefektívnejším modelom značky všetkých čias. A to aj bez použitia akýchkoľvek aktívnych prvkov!

Zdroj: Ferrari
Zdroj: Ferrari

Dizajn auta ctí účelové hodnoty, čo znamená, že aerodynamika a chladenie stáli u konštruktérov na piedestáli. Výsledkom toho sa stali sacie otvory a výrazné smerovania vzdušného prúdenia. Dokonca aj hrubé “motýlie” dvere obsahujú veľkú vzduchovú komoru, ktorá vedie vzduch k bočným chladičom.

Zdroj: Ferrari
Zdroj: Ferrari

Je to však až zadná časť, kde má toto Ferrari reálnu šancu stať sa dizajnérskou ikonou. Zadné svetlá sú tvorené vodorovnými lištami tesne pod spojlerom a sú skvele integrované do dizajnu s množstvom horizontálnych lamiel, ktoré evokujú model 348 tb. Centrálne namontované dvojité koncovky výfuku vyčnievajú z agresívneho zadného difúzora v pôsobivej výške.

Jeden volant na všetko

Vonkajší dizajn výrazne ovplyvnil usporiadanie interiéru, pričom kabínu obklopovalo obopínajúce čelné sklo. Sedadlá sú integrované do podvozku a nastavenie ideálnej polohy za volantom prebieha pomocou nastaviteľného pedálového boxu. Ferrari sa tiež pýši tým, že jeho systém ovládačov umožňuje vodičom držať ruky na volante a obsluhovať 80 percent funkcií vozidla z neho.

Zdroj: Ferrari
Zdroj: Ferrari

Daytonu poháňa ​​vylepšený 6,5-litrový atmosférický motor V12 požičaný z 812 Competizione. Ferrari pracovalo na znížení hmotnosti a zotrvačnosti motora, pričom použilo titánové spojovacie tyče, nové piestne čapy s úpravou Diamond Like Carbon a vyvážený kľukový hriadeľ, ktorý je o tri percentá ľahší ako jeho predchodca.

Zdroj: Ferrari
Zdroj: Ferrari

Motor F140HC má teraz výkon 617 kilowattov (830 koní) a krútiaci moment 697 newtonmetrov, čo z neho robí najvýkonnejší motor, aký kedy Ferrari vyrobilo. Vie sa rozkrútiť až na šialených 9 500 otáčok za minútu, ktoré spriaha cez sedemstupňovú prevodovku. Toto všetko umožňuje Daytone zrýchliť z nuly na stovku už za 2,86 sekundy. A ak vás zaujíma, ako to tomuto vozidlu ide ďalej, na dvestovke by ste mali byť len za 7,4 sekundy.

Silnejší, ale aj čistejší

Ferrari tiež hovorí, že “radikálne prepracovalo” nasávanie motora, teraz s kompaktnejším potrubím a komorou. A myslelo sa dokonca aj na emisie – tento motor by mal vypustiť do nášho sveta až o 30 percent menej emisií a pevných častíc ako ten v 812 Competizione. A to je fajn, pretože ten pôvodný vedel v meste vyprodukovať až 663 gramov oxidu uhličitého na kilometer!

Zdroj: Ferrari
Zdroj: Ferrari

Ferrari použilo na podvozok a karosériu kompozitné materiály vrátane uhlíkových vlákien a kevlaru. Ferrari tiež poverilo Pirelli, aby vytvorilo špecifické pneumatiky pre SP3 a optimalizovalo ich pre čo najlepší výkon na suchu aj na mokrej trati. Daytona je tiež prvým V12 od Ferrari, ktoré dostalo funkciu Dynamic Enhancer, vďaka ktorému je riadenie auta na limite lepšie predpovedateľné.

Ferrari neuvádza podrobnosti o cene ani o tom, ako veľmi obmedzená bude výrobná séria. Ale môžeme si byť takmer istí, že ako je to pri tejto spoločnosti zvykom, všetky vozidlá už svojho majiteľa majú.