Brutálne Shelby GT350R Mustang má ideálnu koncepciu

628

Steroidmi napichaný atmosferický motor, manuálna prevodovka, pohon zadných kolies a samosvorný diferenciál. Ideál šoférskeho auta, nie? Presne všetky tieto aspekty má nové Shelby GT350R Mustang. Aj preto ho výrobca označuje ako “najschopnejší traťový produkčný Mustang”, ktorý však môže na verejné komunikácie.

Najextrémnejší, i keď nie najvýkonnejší Mustang, bude využívať nový 5,2-litrový atmosferický agregát V8 s kľukovým hriadeľom typu “flat-plane”, ktorú využíva aj také Ferrari. Vďaka tomu bude mať motor výkon cez 500 koní, ktoré budú umiestnené v poriadne vysokých otáčkach. Zábavu s týmto motorom tiež zabezpečí štandardná šesťstupňová manuálna prevodovka, samozrejmý pohon zadných kolies a samosvorný diferenciál typu Torsen s koncovým prevodom 3,73.

Konštruktéri sa s týmto Mustangom veľmi hrali, podvozok vyladili na traťové bláznenie, vyhodili nepotrebné veci a teda dosiahli nižšiu hmotnosť – až o cca. 60 kg oproti Shelby GT350 s Track Pack-om. Ak však zákazník bude chcieť nejaký ten luxus, za dvojzónovú klímu, dotykový displej s navigáciou či audio so siedmimi reproduktormi si môže v pohode priplatiť. Dôkazom dôrazu inžinierov na jazdný pôžitok sú aj karbónové disky s priemerom 19 palcov.

Predstavovanie detroitských noviniek sa ešte neskončilo. Ford tu okrem novej generácie Fordu GT predstavil aj pokračovateľa upraveného Fordu Mustang v podobe Shelby GT350R Mustang.