BMW X5 xDrive40e: dvojliter si za prácu veľa pýtať nebude

179

BMW predstavilo svoje prvé plug-in hybridné SUV. Zvonka je na nerozoznanie od každej inej X5, ponúkne však podstatne viac výkonu pri nižšej spotrebe v porovnaní s výkonovým ekvivalentom poháňaný konvenčnou technikou.

Pod označením xDrive40e sa skrýva automobil bez vodiča vážiaci až 2 230 kg. V tomto čísle sa okrem iného odráža aj hmotnosť benzínového a elektrického motora, osemstupňovej automatickej prevodovky a vzadu uložených lítio-ionových batérii. Kvôli akumulátoru sa kufor mierne zmenšil, 500 litrov v základe je však aj tak viac než dosť.

Konkretizujúc číslami hybridnú sústavu, prepĺňaný zážihový motor má objem 2 litre a disponuje výkonom 180 kW (245 k) a 350 Nm. V prevodovke je uložený elektromotor, ktorého maximálny výkon vrcholí hodnotou 83 kW (113 k) a 250 Nm. Kombinovane oba agregáty vedia spolu vyprodukovať až 230 kW (313 k) a 450 Nm, čo je dokonca viac než to, čo ponúka trojliter vo verzii xDrive35i.

Celkom ťažký kolos však dokáže príjemne akcelerovať, z 0 na 100 km/h mu to trvá 6,8 sekundy. Zrýchľovať prestane už pri 210 km/h, kde zasahuje elektronický obmedzovač. V čisto elektrickom režime naplno nabité batérie s kapacitou 9,0 kWh dovoľujú prejsť 31 km a ísť maximálnou rýchlosťou 120 km/h. Priemerná spotreba by sa počas prvých 100 km s nabitými batériami mala pohybovať na úrovni 3,3 l benzínu.

Nový nemecký hybrid sa ocitne na trhu na jeseň 2015 a bude konkurovať Audi Q7 e-tron a Volvu XC90 T8.

Mníchovská automobilka postavila konkurenta Audi Q7, BMW X5 xDrive40e, ktorý spaľuje rozdielne palivo v menšom motore.