BMW: Vyššia efektivita pomocou vstrekovania vody

777

O technológii vstrekovania vody do sacieho traktu nepočujeme po prvýkrát. Úvodné predstavenie sa konalo prostredníctom safety caru pre MotoGP, BMW M4 Coupé. Automobil ako taký je úplne sériový, spomenuté vstrekovanie je však ešte stále len vo fáze vývoja. Dnes nám Bavoráci poskytli viacej informácii ohľadom toho, čo od tejto metódy zlepšenia efektivity motora možno očakávať.

Na rozdiel od minulého motora s týmto systémom, ktorý bol trojlitrový šesťvalec s twin-turbom, tento je polovičného objemu, počtu valcov i túrb. V spolupráci so vzadu umiestnenou nádržkou a čerpadlom je jeho výkon zaujímavých 160 kW / 218 k. Podľa BMW to znamená nárast až o 10 % pri znížení spotreby o 8 %.

V rámci tohto systém je voda z nádrže hnaná do trysiek umiestnených v sacom potrubí, kde je vstrekovaná. Následkom vysokej teploty sa premieňa na paru a zároveň znižuje celkovú teplotu nasávania o 25 °C. Samozrejme, para sa ďalej dostáva cez sacie ventily až do spaľovacej komory, kde svojou prítomnosťou zvyšuje kompresný pomer bez rizika nežiadúceho klepania. No a ako už vieme, vyšší kompresný pomer znamená vyšší výkon a nižšiu spotrebu v dôsledku efektívnejšieho spaľovania.

Výhodou tohto systému má byť bezúdržbové využívanie a ponovom oproti spomenutému systému u M4 Safety Car netreba ani dopĺňať vodnú nádrž. Jej obsah sa totiž obnoví kondenzáciou prostredníctvom klimatizácie.

O sériovom využití tejto technológie zatiaľ nekolujú oficiálne informácie, avšak šepká sa, že budúce M-ko dostane vstrekovanie vody. Buď M2 alebo M4 GTS.

BMW predstavilo prototyp benzínového trojvalca so vstrekovaním vody v tele predfaceliftovanej “jednotky”.