BMW škrtne z ponuky až 50% modelov s čisto spaľovacím pohonom do roku 2021

1960
Zdroj: BMW

Ono to prichádza akosi rýchlejšie, než sme všetci čakali. Bavorská automobilka BMW bude poriadne prerábať svoju ponuku. Za všetkým je samozrejme elektrifikácia a snaha vyhnúť sa obrím pokutám za prekročenie emisných noriem.

Značka BMW predstavuje svoju stratégiu, ktorá poprehadzuje ponuku modelov na nepoznanie. Základným heslom najbližších dvoch rokov má byť samozrejme elektrifikácia.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Čo to však znamená? V skratke, asi toľkoto. Až 50% modelov poháňaných tradičným spaľovacím motorom bude do roku 2021 vypustených z ponuky. No a hybridné a elektrické modely majú v ponuke prečísliť čisto spaľovacie modely už v priebehu roku 2022.

Raketová fyzika a lá BMW

Áno, presne tak by som opísal aktuálnu ponuku značky BMW. Čísiel, písmen, pohonov, označení a variantov máte na výber toľko, že vám predajca pri výbere a kúpe správneho modelu slávnostne pogratuluje pred nastúpeným dílerstvom. Samozrejme, že preháňam.

Viete, aký motor sa skrýva napríklad pod označením M235i?…správne! Je to radový štvorvalec poháňaný benzínom s výkonom 306 koní, pohonom xDrive a v karosérii štvordverového kupé. No a presne toto je koreňom problému ponuky BMW…
Zdroj: BMW

Značka však tento svoj nedostatok vidí a snaží sa portfólio svojich produktov zjednodušiť pre zákazníkov. Značka taktiež uvádza, že sa bude sústreďovať na tie najlukratívnejšie segmenty. Z toho nám teda vychádza len jediné. V ponuke podľa všetkého pribudnú ďalšie crossovery a SUV.

Hlavný dôvod

Prečo sa deje tento cirkus okolo elektrifikácie? Tak si to pripomeňme. BMW sa chce, pochopiteľne, vyhnúť pokutám za prekročenie emisných limitov v rámci priemeru 95 g/km v prípade nových modelov od roku 2021. Záujem o elektrifikované modely podľa samotnej automobilky rastie a BMW nechce zostať pozadu oproti konkurencii.

Kontroverzný dizajn nie je jediná vec, ktorá bude poburovať skalných fanúšikov značky
Zdroj: BMW

V roku 2021 si má odbiť premiéru dvojica zásadných elektrických modelov z bavorskej dielne. Má ísť o vlajkové SUV iNext, ktoré má vychádzať z konceptu Vision iNext a štvordverové kupé i4, ktoré sme mali spoznať nie len na internete ale na vlastné oči na zrušenom ženevskom autosalóne.

Volty, ampére a plány

Značka chce taktiež do roku 2025 predať až tri milióny plug-in hybridov, čomu pomáhajú už aj aktuálne predaje vozidiel s týmto typom pohonu. Variantov do zásuvky v ponuke značky v posledných rokoch výrazne pribudlo a táto ofenzíva sa týkala už aj predošlej generácie áut.

Z našich skúseností vieme, že BMW dokáže aplikovať svoju jedinečnú identitu aj do elektrifikovaných modelov. Napríklad, ako v prípade sedanu 530e.
Zdroj: redakcia

Kto túži po plug-in hybride s modrobielou šachovnicou, má skutočne z čoho vyberať. V ponuke nájdete od crossoverov X1, X2 a X3 taktiež X5 predošlej generácie, MPV radu 2 Active Tourer a aj tradičné karosárske úpravy radu 3, radu 5 a taktiež vlajkovej lode radu 7.

Zdroj: BMW