BMW radu 3: Športový sedan prichádza v novej generácii

1002

Benchmarking, či porovnávanie s tým najlepším. Hádam nič nevystihuje BMW radu 3 viac, než tento pojem. Práve tatko segmentu športových sedanov prichádza v siedmej generácii.

Poďme rovno k veci. BMW radu 3 narástlo oproti predošlej generácii o 76 milimetrov na dĺžku, 16 milimetrov na šírku a len o jeden milimeter na výšku. Rázvor kolies narástol o 14 milimetrov a rozchod kolies o 43 milimetrov vpredu a 21 milimetrov na zadných kolesách. Sucho, fakticky, nemecky.

Nový čumák, nový zadok

Nos nového BMW radu 3 je akými zvláštnym mixom rôznych aktuálnych modelov značky. Vidieť v ňom kupé radu 2, nozdry radu 5 či dynamické línie zaujímavejších modelov s párnym číslom. To je však nič oproti zadnej časti.

Tá je čistá jak ľalia a agresívna sťa pitbull. Vyzerá famózne. Vpredu aj vzadu dostávate LED svietenie v základnej výbave a v závislosti od výbavy budú koncovky výfuku trčať spod spodného nárazníka o 80 alebo 90 milimetrov.

Športové sako

Interiér si taktiež prešiel zásadnými zmenami. Spomínate si na zvláštny “sklenený” volič rýchlostí z novej X5-ky či BMW radu 8? Rad 3 ho dostal taktiež.

Kokpit sa už tradične sústreďuje hlavne na vodiča. No a rana pre puristov? Končia analógové budíky prístrojovej dosky. Všetky BMW budú pomaly prekonvertované na plne digitálne riešenia.

To najdôležitejšie

BMW je aj naďalej o jazde a o šoférovaní ako takom. Nová “trojka” sa predstaví s dvojlitrovými motormi v podobe 330i, 320i, 320d či 318d. Najsilnejší benzínový štvorvalec ponúkne výkon 190 kW/258 koní a krútiaci moment 400 Nm už od 1550 otáčok.

Verzia 320i bude podľa značky milovať otáčky a ponúkne 135 kW/184 koní medzi 5000 a 6500 ot./min či maximálny krútiaci moment 300 Nm medzi 1350 až 4000 ot./min. Podobne efektívne spektrum otáčok patrilo ešte do nedávna naftovým jednotkám.

Samozrejmosťou je milovaný naftový šesťvalec vo verzii 330d, ktorý servíruje 195 kW/265 koní a maximálny krútiaci moment podobný malej lokomotíve, až 580 Nm. Podľa katalógu by mal vystreliť zo stoja na “kilo” za 5,5 sekundy a spotrebovať len niečo medzi 5,2 a 4,8 litrami v kombinovanom cykle.

Hybrid a vrchol

V lete 2019 sa na trh dostane BMW 330e zástupca hybridných modelov v rade 3. Ponúkne 185 kW/251 koní a neskôr 215 kW/292 koní s novou funkciou XtraBoost. Z nuly na stovku vystrelí za rovných 6 sekúnd.

Taktiež s radosťou oznamujeme, že v ponuke zotrváva 6-stupňová manuálna prevodovka popri novej 8-stupňovej automatickej prevodovke Steptronic. V ponuke taktiež zotrváva benzínový radový šesťvalec v modeli M340i s objemom 3 litre. ponúkne 275 kW/374 koní, maximálny krútiaci moment 500 Nm a šprint na stovku za 4,4 sekundy.

Taktiež by mal spotrebovať smiešnych 7,5 litra na 100 km v kombinovanom cykle. S najsilnejšou motorizáciou príde aj vymakaný systém xDrive, ktorý už od svojho stvorenia “cíti závodne”.