BMW radu 1 Sedan brázdi Nürburgring

566

Pripravte sa na ďalší várku bavorských modelov s predným pohonom. Nový BMW radu 1 v karosárskej verzii sedan má totiž v základe poháňať výlučne predné kolesá. Táto koncepcia bude daná platformou UKL, ktorú využíva aj najnovšia generácia modelov MINI.

Z dizajnového hľadiska ťažko niečo vydedukovať, automobil sa pri testovaní pohybuje v rozsiahlej kamufláži. Napriek odlišným základom sa však predpokladá, že základné črty si prepožičia od faceliftovaného hatchbacku radu 1. V oblasti zadných partii bude, samozrejme, väčší s dlhším previsom a rozmernejším kufrom. Ponuka motorizácii má zahŕňať troj- a štvorvalcové agregáty spaľujúce benzín i naftu. Existencia šesťvalcov v tomto modeli nie je istá, pohon xDrive sa však očakáva. Tak isto aj osemstupňová automatická prevodovka popri šesťstupňovom manuáli.

Interne označený typ F52 má byť, minimálne na začiatok, určený údajne len pre Čínu. V konkurenčnom boji pôjde predovšetkým proti najaerodynamickejšiemu produkčnému autu – Mercedesu-Benz triedy CLA a ingolstadtskému elegánovi – Audi A3 Sedan. Oficiálnej premiéry by sa nový sedan mal dočkať niekedy koncom roka.

BMW testuje nový typ spomedzi malých automobilov. Sedan radu 1 bude založený na podvozku MINI.