BMW pri príprave modelu i7 nenecháva nič na náhodu

904
Zdroj: BMW
" "

Informáciu o príprave novej elektrickej vlajkovej lode od BMW sme Vám priniesli v článku už koncom minulého roka. Dnes sa pozrieme na testovanie akustického komfortu. 

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Všetci dobre vieme, že pri vývoji luxusných limuzín je potrebné dbať o akustický komfort. S príchodom čisto elektrických vozidiel sa táto potreba ešte znásobila a BMW si túto skutočnosť veľmi dobre uvedomuje.

Testovanie konkurenta pre Mercedes EQS prebieha na akustickej klimatickej lavici v novej pobočke s názvom FIZ North vytvorenej na tieto účely. V tomto zariadení prebieha simulácia poveternostných podmienok každého miest na svete. Na základe získaných informácií je možné potlačiť široké rozpätie zdrojov nechceného zvuku, ktoré vznikajú napríklad činnosťou ventilačného systému pri dosahovaní optimálneho tepelného komfortu vo vozidle.

Aeroakustika BMW i7 sa zdokonaľuje vo veternom tuneli. Tu je dôležitý samotný koeficient odporu vzduchu, ktorý zlepšujú čisté povrchy karosérie, vysúvateľné kľučky dverí, či zakrytie podvozkovej časti vozidla. Samozrejme, netreba zabúdať ani na valivý odpor pneumatík, ktoré sú vybavené penovým tlmičom na ich vnútornej strane.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

BMW nezabúda, že komfort jazdy môžu narušiť aj vonkajšie vplyvy spôsobené napríklad stavebnými prácami, a preto bol v rámci FIZ North vybudovaný akustický simulátor. Ten vysiela zvukové impulzy prostredníctvom reproduktorov, vďaka ktorým je možné otestovať účinnosť izolačných materiálov. Inovatívne tlmiče hluku sú umiestnené do obloženia stĺpika, sedadiel, strešného obloženia, či obloženia zadnej police. Akustickému komfortu napomáhajú okná s komfortným zasklením a flísové prvky vo dverách, prahoch a v obložení blatníkov.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

FIZ North obsahuje aj testovanie tzv. elektromagnetickej kompatibility, skrátene EMC. Toto stanovisko má zabezpečiť nerušený príjem dátových, telefónnych, televíznych, rádiových, či navigačných signálov. 

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW