Restomody sú v posledných rokoch čoraz populárnejšie. Jedným z najnovších je BMW 858 CSL, ktoré aj v časoch elektrifikácie prichádza s atmosférickým desaťvalcom pod kapotou!
BMW doteraz predstavilo dve generácie radu 8 . Nás však teraz bude zaujímať prvá generácia z 90.rokov s označením E31. Tá bola po desiatich rokoch zavrhnutá kvôli slabým predajom. Spoločnosť Reyn Speed Shop na jej počesť vytvorila ohromujúci unikát, ktorý bolo možné vidieť na podujatí Monterey Car Week.
Elegantný dizajn exteriéru
BMW 858 CSL má na sebe niekoľko nových panelov karosérie z uhlíkových vlákien, ktoré pomáhajú znižovať hmotnosť.
Nechýbajú ani nové predné a zadné nárazníky, široké hranaté lemy blatníkov, svetlomety na mieru a odvetrávaná kapota. Jedinečné zliatinové kolesá majú originálne stredové kryty BMW.
Ikonický desaťvalec pod kapotou
Pôvodný dvanásťvalec nahradili menším motorom, ikonickým desaťvalcom z BMW M5 E60 a M6 E63. História tohto vysoko-otáčkového motora siaha až do Formuly 1. Pôvodne mal motor objem 5,0 litra a produkoval výkon 500 koni a krútiaci moment 520 Nm. To však ľuďom zo spoločnosti Reyn Speed Shop nestačilo. Samotný výkon je tajomstvom vieme však, že objem poskočil z pôvodných 5 litrov na 5,8 litra, z čoho vychádza pomenovanie 858 CSL. Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.