Audi SQ7 TDI: Výnimočná naftová sila so spotrebou šesťvalca

678

Audi SQ7 TDI je niečo ako Q7 V12 TDI novej generácie. Pochopiteľne však nemá dvanásťvalec, s čím tiež nemá až tak vysoký výkon ako stará Q7. Ponúkne však najmodernejšie technológie druhého desaťročia 21. storočia.

Ingolstadtskí inžinieri pre SQ7 vyvinuli úplne nový motor. Ide o naftový vidlicový osemvalec s objemom 3956 cm3. Tento agregát má sofistikovaný systém trojitého preplňovania – dve klasické turbodúchadlá a jeden elektrický kompresor.

Jedno výfukové turbo sa stará o dostatok krútiaceho momentu v nízkych otáčkach, zatiaľ čo to druhé zabezpečuje maximálny výkon vo vysokých otáčkach motora. Na tom celom je ešte novinka v podobe elektrikou hnaného kompresora, ktorý vypomáha predovšetkým odspodu. Ten sa na rýchlosť 70 000 ot./min rozbehne len za 250 ms.

Vďaka tomuto systému má motor maximálny výkon 320 kW (435 k) a až 900 Nm. Rovnaký krútiaci moment ponúka 6.0 W12 TSI, ktorý začali produkovať s Bentley Bentaygou. Avšak táto sila je dostupná od, podržte sa, 1000 až po 3250 ot./min!

Konštantne dostupný maximálny krútiaci moment popri danom výkone zabezpečí zrýchlenie 0-100 km/h len za 4,8 s a maximálku 250 km/h (elektronicky obmedzená). Pri bežnej prevádzke však má z nádrže nafta ubúdať rýchlosťou 7,4 l/100 km.

Audi SQ7 TDI je, pochopiteľne, vybavené permanentným systémom quattro, ktorého stredový diferenciál je samosvorný. K tomu si zákazník môže objednať aj karbón-keramické brzdy a najviac až 22” disky. Objednávky budú zahájené na jar 2016 so štartovacou cenou v Nemecku 89 900 eur.

Nový osemvalec ponúkne vysoký výkon s priateľnou spotrebou.