Nová Audi R8 neoslnila na začiatok tak, ako sa očakávalo. Po dizajnovej stránke to nevyzeralo tak agresívne ako minulá generácia, ale živý pohľad na nové Audi R8 je podstatne lepší. Nevynímajúc Audi R8 LMS, ktoré bude pretekať v segmente GT3.
Pochopiteľne je verzia LMS podstatne iná od cestnej R8. Potrebuje oveľa viac prítlaku a aj nižšiu váhu, nakoľko to sú primárne aspekty vedúce k víťazstvu. Auto má široké nárazníky a aj blatníky plné rôznych krídel a nasávačov. Nechýba masívne zadné krídlo a difúzor. Celkovo nová R8 LMS váži len 1 225 kg.
Audi do tohto typu vložilo atmosfericky plnený vidlicový desaťvalec s objemom 5,2 litra. Produkuje výkon 430 kW (585 k), čím je zhruba v strede medzi výkonostnými verziami tohto motora v sériovej podobe. Voz bude mimochodom schádzať z rovnakej výrobnej linky. Intervaly prestavby agregátu sú stanovené na každých 20 000 km. Nová je šesťstupňová prevodovka s pádlami pod volantom, ktorá je ľahšia oproti predchodkyni.
Audi R8 LMS na trať nastúpi v roku 2016, kedy sa stretne v boji proti Mercedesu-AMG GT3 a BMW M6 GT3.
S novou generáciou Audi R8 pochopiteľne prišla aj výmena stráží so starým modelom jazdiacim GT3. Novinka bude ťažiť hlavne z úplne novej štruktúry podvozka.