Audi Q8: Bratislavské SUV sa vrhne na konkurenciu už na jeseň

2152

Pokiaľ vám hlavou vŕtalo, prečo nemá Audi svoju interpretáciu “SUV-kupé”, vaše nepochopenie bolo opodstatnené. Značka si však dala na čas a nové Audi Q8 je konečne hotové. Vyrábať sa bude samozrejme v Bratislave.

Aby sme uviedli veci na pravú mieru hneď od začiatku, Audi Q7 sa nestavia do úzadia, ani mu značka nevenuje menej pozornosti. Nové Audi Q8 si to má rozdať s Mercedes-Benz GLE Coupé alebo s tatkom “niche” segmentu, BMW X6. Pretože SUV od jeho príchodu už nikdy neboli také ako kedy predtým.

“Športovec”

S Q8 sa samozrejme skloňuje pohon všetkých štyroch kolies quattro. Čisto mechanický medzinápravový diferenciál prenáša krútiaci moment z motora na nápravy v pomere 40:60. Audi už roky eliminuje svoj historicky ťažký nos a prišlo do bodu, kedy môžeme minimálne na papieri hovoriť o veľmi príjemne športovom charaktere pohonu aj v prípade SUV. Taktiež disponuje až 254 milimetrami svetlej výšky, krátkymi prevismi karosérie a asistentom pre zjazd zo svahu. Príplatkové pneumatické pruženie dokáže zmeniť svetlú výšku v intervale 90 milimetrov…čo je až 35% z tej štandardnej.

 

Samozrejme, nechýba riadenie všetkých kolies (za príplatok) a ako u Audi tak aj globálne veľmi rozšírený mild hybrid pohon (MHEV). Elektrická sieť s napätím 48 V prepája Li-Ion batériu a štartovací generátor, pripojený k motoru drážkovým remeňom. Rekuperácia výkonu pri brzdení dokáže dosiahnuť výkon až 12 kW.

“Drobec”

Novinka je paradoxne menšia v rozmeroch, než jej hranatá sestrička. Konkrétne s dĺžkou len chlp pod 5 metrov, so šírkou na úrovni rovných 2,0 metra a výškou 1,71 metra je SUV-kupé širšie, no zároveň kratšie a nižšie ako model Q7. Rázvorom tri metre poráža konkurenciu vo všetkých rozmerových disciplínach v interiéri. Maximálny objem kufra po sklopení elektrických sedadiel narastá na 1755 litrov.

Model Q8 môžete obuť až do 22 palcových diskov. Audi taktiež s novinkou predstavuje nový vzhľad rodiny modelov Q, do ktorých značka zapracovala prvky prvého modelu quattro z roku 1980. Dizajnérsky jazyk vyzdvihuje výraznejšie kontúry, atleticky napnuté plochy a obklady s difúzorom zdôrazňujú terénny potenciál modelu. Agresívny pohľad v spätnom zrkadle okorenia príplatkové HD Matrix LED a keď okolo vás preletí v ľavom pruhu červený LED pás v nekresťanskej rýchlosti, budete vedieť, s kým ste mali tú česť.

Čistota a synergia

Výhradne dotykovo ovládané plochy multimediálneho systému MMI touch response, nechýbajú ani v interiéri Q8. Horný displej s uhlopriečkou 10,1 palca slúži na ovládanie infotainmentu a spodný displej s uhlopriečkou 8,6 palca ovláda klimatizáciu a komfort v kabíne. Taktiež sa Audi postaralo o výrazne priateľskejší systém hlasového ovládania. Vodič môže pokojne vyhlásiť do éteru formulku “mám hlad” a systém vyhľadá priľahlé reštaurácie.

Nebude chýbať Audi virtual cockpit s uhlopriečkou 12,3 palca známy z mnohých predošlých modelov značky. Po zvukovej stránke zaútočí na vaše zmysly Bang & Olufsen (B&O) Advanced Sound System a funkcia Voice-over-LTE. Ozvučovací systém B&Oprináša trojrozmerný zvuk 3D s pristorovou zložkou výšky miestnosti na všetkých 5 sedadiel v kabíne. Vďaka tomu by mala hudba znieť presne tak, ako bola nahraná v koncertnej sále.

Nové Audi Q8 sa dostane na náš trh už v treťom štvrťroku 2018 a vyrábať sa bude popri Porsche Cayenne alebo Volkswagene Touareg v Devínskej Novej Vsi.