Audi pridáva štvorvalce 40 TDI pre A6, A6 Avant a A7 Sportback

2468

Bolo to príliš krásne, aby to bola pravda. Ponuka motorov zložená výhradne z vidlicových šesťvalcov pre modely A6 a A7 u Audi dlho nevydržala. Do ponuky sa dostávajú naftové štvorvalce s označením 40 TDI.

Je to aj tak nejako logické. Zvyšok nemeckej konkurencie ponúka štvorvalce pod kapotami stredne veľkých sedanov, tak prečo nie Audi. Človek by čakal, že vďaka inteligentnému mild-hybrid systému by sa modely A6 a A7 mohli vyhnúť štvorvalcom, no nie je tomu tak. Nové motory však na papieri doslova zrážajú konkurenciu na kolená.

Služobný dvojliter

Nové motory prídu s pochopiteľným objemom 2,0 litra a výkonom 150 kW/204 koní. Motory v prípade A6 aj A7 spolupracujú so systémom mild-hybrid. Toto riešenie dokáže znížiť spotrebu paliva rekuperovaním výkonu do výšky 5 kW pri plachtení, brzdení a jeho opätovným využitím pri akcelerácii.

Technológia MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) dovoľuje motorom 40 TDI “plachtiť” medzi rýchlosťami 55 a 160 km/h, zároveň pri uchovávaní energie do batérie, uloženej v zadnej časti auta. Model A6 Sedan dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h v priebehu 8,1 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 243 km/h.

V prípade A7 Sportback a A6 Avant sú dynamické parametre totožné, so šprintom na 100 za 8,3 sekundy a maximálkou 243 km/h.

Nasrdený účtovník

Extrémne rozumným verziám nebude samozrejme chýbať športový “look”. Všetky modely budú k dispozícii v úpravách S Line či Sport, s možnosťou dokúpenia zvyšnej výbavy z vyšší motorizácií v ponuke. Audi sa chce zahryznúť konkurencii z Mníchova priamo do krčnej tepny.

Sedan A6 na 18-palcových diskoch by si mal vypýtať na 100 kilometrovej vzdialenosti priemerne iba 4,5 litra nafty. To by malo byť približne o 0,9 litra menej, než si zažiada úsporný sedan BMW 520d. Verzie A6 Avant a A7 Sportback budú očakávane “smädnejšie”. V ich prípade sa spotreba vyšplhá o masívnych 0,2 litra na 100 kilometrov navyše.