Audi otvára tretiu digitálnu pobočku. Tentokrát v Berlíne

708

Audi bude môcť týmto spôsobom predviesť svoje vozidlá virtuálne a pohodlne. Chce však hlavne prilákať mladých a solventných ľudí. Časovo náročným zákazníkom tak poskytne rýchly náhľad a konfiguráciu na multimediálnych obrazovkách ktoréhokoľvek modelu z portfólia značky v akejkoľvek verzii. Audi však nie je jediné, ktoré takýto spôsob predaja využíva. Konkurencia ako BMW a Mercedes-Benz tiež držia krok s dobou a takéto systémy používajú tiež. Vedia, že ak chcú zvýšiť čísla v štatistikách, musia vymýšľať stále nové cesty, ako presvedčiť zákazníka o svojom produkte.

Popri “e-showroomoch” v Londýne a Pekingu je tento berlínsky tretí v rámci automobilky. Audi si tieto miesta nevyberá náhodou. Umiestňujú ich práve tam, kde je veľa ľudí a tých je najviac, samozrejme, v mestských obchodných centrách. V nich však nie je dosť priestoru pre konvenčnú predajňu automobilov. Tento typ im ale takýto problém hravo rieši. Potrebná pôda na vybudovanie digitálneho showroomu predstavuje len štvrtinovú hodnotu oproti bežnému. Prvá takáto výstavná sieň automobiky vznikla v júli 2012 v metropole Veľkej Británie. Neskôr bola vybudovaná ďalšia aj v čínskom Pekingu, kde funguje od januára 2013 a týždenne sa tam vymení cez 8 000 ľudí. Tešia sa teda vysokej návštevnosti a veľkej obľube.

Audi sa pritom zaviazalo, že do konca roku 2020 predbehne svetovo najpredávanejšie luxusné autá značky BMW, ktoré sú v súčasnosti na vrchole prémiového rebríčka. A zatiaľ sa mu v tom darí. V roku 2013 oproti roku 2012 znížilo náskok v predajnosti medzi “bavorákom” z 85 000 na 80 000 áut. Hoci BMW predáva niektoré svoje vozidlá aj on-line (napr. model i3 alebo čoskoro aj hybrid i8), Audi sa tomu vyhýba.

Pristrihnúť krídla BMW chce aj Mercedes-Benz, ale zatiaľ je to, ako aj v prípade Audi, len ich cieľ. Či sa tak skutočne stane, uvidíme až neskôr.

Ingolstadtská automobilka otvára špeciálny showroom Audi City na frekventovanej časti nemeckej metropoly.