Audi e-tron: Prvý produkčný elektromobil od Audi prichádza v podobe SUV

1077

Mysleli ste si, že majú v Ingolstadte elektromobilov plnú špajzu? Mýlili ste sa. Audi sa do tohto momentu hrala výhradne s konceptami a hybridmi. Zmeniť to má Audi e-tron, prvý produkčný elektromobil značky.

Audi e-tron má byť podľa značky vzrušujúcim a praktickým SUV so športovým charakterom a génmi svojich súrodencov. Model, ktorý je možné podľa rozmerov zasadiť medzi SUV Q5 a Q7, bol prvý krát predstavený verejnosti v San Franciscu.

Kalifornia? Jasné…

Kto by len sekundu uvažoval nad tým, prečo Audi predstavuje svoj nový elektromobil práve v San Franciscu, odpoveď je veľmi jednoduchá. V Silicon Valley neďaleko ´Frisca, má totiž centrálu automobilka Tesla…myslím, že je teda voľba lokality odôvodnená dostatočne.

Podobne ako najvýkonnejšie modely americkej Tesly, bude Audi e-tron poháňané dvojicou elektromotorov. Tie zaručia zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 200 km/h. Pohonné jednotky pracujú s novou generáciou pohonu quattro, ktorý sa stará o ideálnu distribúciu krútiaceho momentu medzi nápravy, s reakciami merateľnými v zlomkoch sekúnd.

Športovec na dlhé trate

Jednou z vecí, ktorá dodáva novinke ako športový charakter no taktiež efektívne využitie dynamického potenciálu, je uloženie batérií pozdĺž podvozku. Tým pádom dokáže e-tron efektívne využiť výkon 300 kW/408 koní, maximálny krútiaci moment 664 Nm a zároveň dojazd až 400 km podľa meracieho štandardu WLTP.

Obrovskou výhodou nového modelu má byť vysoko efektívna rekuperácia brzdnej sily. Do hodnoty spomalenia pri preťažení 0,3 g, brzdí e-tron pomocou elektromotorov. Táto hodnota predstavuje preťaženie až pri 90% prípadoch brzdenia. Kotúčové brzdy na kolesách sa pridávajú až v prípade silnejšieho stlačenia brzdového pedálu.

Medzi Q5 a Q7

Audi je týmto medzi-segmentovým vypĺňaním trhu už celkom známe. To isté platí pre nové SUV Q8, či pre samotný model Q7.

Audi e-tron sa s rozmermi 4901 mm na dĺžku, 1935 mm na šírku a 1616 mm na výšku zaraďuje medzi dva “klasické” modely SUV od Audi. Celkový objem batožinového priestoru je úctyhodných 660 litrov.

Dravý vzhľad

Z hľadiska exteriéru sa e-tron zaraďuje do skupiny modelov Audi, spadajúcich do segmentu D. Podobne ako modely A8 či 8Q, bude vybavené horizontálnou líniou medzi zadnými svetlami. Odlišuje sa však uzatvoreným korpusom prednej masky Singleframe, vyhotoveným v sivej farbe, čo identifikuje e-tron medzi “bežnými modelmi Audi.

Typickým znakom modelu e-tron sú taktiež svetlá Matrix LED so štyrmi horizontálnymi rebrami. Prahy karosérie s čiernymi obkladmi upozorňujú na miesta, kde je v aute uložená batéria a “energetické centrum Audi e-tron”. Kokpit je typický pre Audi a zjednocuje modelové rady bez ohľadu na pohon. Nechýbajú dva displeje multimediálneho centra MMI či prístrojová doska Virtual Cockpit.

Kedy, kde a za koľko?

Prvé dodávky Audi e-tron začnú už koncom roka 2018. Movinka sa bude vyrábať v bruselskom závode, ktorý je neutrálnym z hľadiska produkcie CO2. Základná cenovka na nemeckom trhu by mala dosiahnuť hodnotu 79 900 € so zarátaním miestnej DPH vo výške 19% z ceny.

No a špeciálny dodatok? Za príplatok bude Audi e-tron k dispozícii s historicky prvými digitálnymi spätnými zrkadlami v automobilovom priemysle.