Aston Martin Vantage GT3 vyrazí do ulíc

620

Aston Martin využil svoje skúsenosti z motoršportu a implementoval ich do produkčného vozidla. Podobne ako napr. Porsche 911 GT3, tak aj tento Vantage GT3 bude môcť byť prihlásený na značky a byť skvostným a jedinečným kúskom v garáži svojho majiteľa. Vznikne ich totiž len 100 kusov.

Váha bola prioritou
Model Vantage GT3 nie je len nejaký superšport so silnejším motorom, ale aj s lepšou aerodynamikou, nižšou váhou a lepšími jazdnými vlastnosťami. Oproti zvyšku modelového radu Vantage je tento nižší, širší s väčším rozchodom kolies. Jednu z kľúčových rol hralo rozsiahle použitie karbónových vlákien. Z nich je vyrobený napr. predný spojler, kapota, rámy dverí a dokonca za príplatok aj strecha.

K tomu výrobca vie ponúknuť aj ľahké polykarbonátové zadné a bočné zadné sklá. Následkom týchto úprav Vantage GT3 dosiahol slušnú váhu 1 565 kg, čo je úspora až 100 kg oproti klasickému dvanásťvalcovému bratovi.

Nadopovaný motor
Motorizácia nová nie je, stále je to atmosferický vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,0 litra. Využíva však magnéziové sacie potrubie s upravenou geometriou a kompletne titánový výfuk. Motorový priestor je navyše spevnený ľahkou magnéziovou torznou tyčou. Výkon tohto spevavca je až 600 konských síl (441 kW).

Všade alcantara
V interiéri bolo taktiež použité nemalé množstvo karbónu, nachádza sa predovšetkým na stredovom paneli a ako konštrukcia škrupinových sedačiek. Dominuje čalúnenie alcantarou, pričom si zákazník môže vnútrajšok ešte personalizovať vďaka divízii Q by Aston Martin.

Ako bolo spomenuté už na začiatku, sto exemplárov Aston Martin Vantage GT3 je stanovená kvóta a tým sa jeho výroba skončí. Svetová premiéra tohto modelu sa odohrá na blížiacom sa ženevskom autosalóne.

Najnovším členom rodiny Aston Martin je upravený model Vantage V12, ktorý bol zásadne “prekopaný”. Následkom toho mu výrobca na karosériu pridal znak GT3.