Alfa Romeo Giulia Coupé sa má predstaviť s technikou Formule 1, samozrejme

2248

Alfa Romeo Giulia je na cestách jednorožec. Kto však zazrel verziu Quadrifoglio reálne na ceste, mal pekný kus šťastia. Taliani však plánujú verziu kupé a my sa bojíme o svoje čeľuste.

Totižto, Giulia Quadrifoglio Coupé (predpokladaný názov, nemusím mať nič do činenia s realitou), sa má podľa britského magazínu Autocar predstaviť s rádovo vyšším výkonom. Čo viac, má ísť o hybrid, no ukľudním vás.

Preskočilo im. Chvála Bohu!

Spaľovač benzínu zostane pôvodný. Má ísť o agregát známy spod kapoty štvordverovej Giulie Quadrifogio. Sekundovať mu má však systém ERS (Systém Rekuperácie Energie), vďaka čomu má verzia kupé ponúknuť výkon až 471 kW/641 koní.

Pri správnom použití štvordverovej Giulie Quadrifoglio a fotoaparátu, si môžete spraviť kupé aj úplne sami Zdroj: AUTOCAR

Šialené kupé bude teda strácať len 20 koní na svojho koncernového mega-súrodenca, Ferrari 488 GTB.

Systém ERS, ako ho poznáme z Formule 1, pracuje na princípe zbierania tepelnej energie z bŕzd a výfukových potrubí, ktoré následne ukladá do menšej batérie. Pilot/šofér ho použije práve vtedy, kedy sa mu to najviac hodí.

Nezúfaj, horšie zarábajúci “Italofil”

641 koní určite nepustí Alfa Romeo z rúk po “pár eur”. Klebety však naznačujú, že je vo vývoji aj slabšia verzia so štvorvalcom pod kapotou. Motor by mal pochádzať z modelu Veloce a mal by ponúknuť 253 kW/345 koní.

Alfa Romeo Giulia Veloce by mala dostať ešte jednúho silnejšieho súrodenca. Údajne!

To by už mohlo byť stráviteľné sústo aj pre peňaženku bežného, úspešnejšieho “Joža”. Vrátiac sa k bláznivého kupé, v hre je niekoľko odhadov. Je dosť možné, že v prípade najsilnejšieho modelu bude upravená vizáž modelu a od štvordverovej Giulie sa môže znateľne líšiť. Druhá a omnoho lepšia správa je, že sa možno vráti staré známe logo GTV.

Na oslavu idem uvariť špagety a buchnúť fľašu Prosecca! FORZA!

1. Zdrojom klebiet je uznávaný britský magazín AUTOCAR
Titulná fotka

2. Titulná fotka pochádza z “pera” grafika X-TOMI Design a nemá (zatiaľ) nič spoločné s realitou