Ide o prvú globálne dostupnú limitovanú edíciu automobilky. V rámci hierarchie Alfy Romeo sa stavia nad verziu Veloce, pretože prináša prvky z „diabolských“ verzií Quadrifoglio.

V porovnaní s verziou Veloce modely ESTREMA už v základe prináša prvky ako adaptívny podvozok, či diferenciál s obmedzenou svornosťou, a to všetko pre čo najlepší zážitok z jazdy.
V exteriéri sa všetky dekory zmenili z chrómových na karbónové, pridal sa tmavý emblém „ESTREMA“ na obidva predné blatníky a nechýbajú ani tmavé disky kolies s tradičným dizajnom. Pre model Giulia sú dostupné s priemerom 19 palcov, pre model Stelvio až 21 palcov.
Náš písaný test modelu Stelvio s naftovým motorom si môžete prečítať tu.

V interiéri je športový dojem zvýraznený karbónovým dekorom, sedadlami z alcantary, či červeným prešívaním na palubnej doske, sedadlách, volante a voliči jazdných režimov.
Pri kľudnej jazde je možné si vychutnať audiosystém so štrnástimi reproduktormi od spoločnosti Harman Kardon.

Oba modely ponúkajú na výber dvojicu motorov. Naftová jednotka má objem 2,2 litra. Ponúka 210 koní výkonu a 470 Nm krútiaceho momentu. Benzínový agregát je výkonnejší o 70 koní (má 280 k), ale prirodzene, jeho krútiaci moment je nižší s hodnotou 415 Nm. Model Stelvio je na rozdiel od Giulie dostupný len s pohonom všetkých štyroch kolies s označením Q4.
Motorizácie sú spájané výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou od spoločnosti ZF a ich spolupráca s benzínovým motorom dokáže rozhýbať Giuliu so zadným pohonom z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. Rovnaký čas dosahuje aj Stelvio Q4, pričom Giulia Q4 je o 0,4 sekundy rýchlejšia s hodnotou 5,1 sekundy.

Ak Vás tieto modely zaujali, objednávky budú spustené od nasledujúceho mesiaca, teda apríla 2022.