Aké rýchle je BMW M6 V10 s kompresorom? Verte nám, chcete to vidieť!

3493

V dnešných ťažkých časoch koronavírusu zmenšovania pohonných jednotiek a postupného odrezávania počtu valcov v motoroch aj tých najvýkonnejších áut by sme si mali pripomenúť, čo je na svete skutočne dôležité. Uvrešťaný desaťvalec s kompresorom!

BMW M6 všetci milujeme – a kto nie, mal by začať. Opomenieme teraz fakt, že záujemcovia v Európe ho nedostali s manuálnou prevodovkou podľa vzoru tých v USA. Presunieme sa radšej k podstatným veciam, a to je fakt, že je to posledné BMW, ktoré malo pod kapotou úžasný desaťvalec S58. 

Päťlitrová jednotka dokázala prevetrať ručičku otáčkomera takmer zrkadlovo, až k 8500 otáčkam za minútu, pričom si zachovala jačiaci desaťvalcový prejav aj hlasné trúbenie dvoch päťvalcov v nižších otáčkach. Niekomu to však nestačilo a tak si na svoju 500-koňovú M6 generácie E63 namontoval ešte kompresor. 

Žiadne turbo, ale kompresor! To znamená, že nárast výkonu je lineárnejší ako pri turbodúchadle a M6 si zachovala svoju podstatu pohodlného a efektívneho GT, ktoré skracuje vzdialenosti s ohromnou ľahkosťou a zvukovým sprievodom. Má na to právo, veď má až 650 koní!

NEPREHLIADNITE: