Hviezdni pracanti oslavujú výročie, mali ste takého aj vy?

96

V septembri 1969 zišlo z montážnej linky v Brémach prvé ľahké úžitkové vozidlo Hanomag-Henschel. Daimler-Benz vtedy prevzal 51 percent akcií závodu a začal predávať vozidlá pod názvom Mercedes-Benz L 306.

Na prelome rokov 1970/1971 prevzal Daimler-Benz zvyšné podiely Hanomag-Henschel a pokračoval vo výrobe L 306 až do roku 1977.

Pred 40 rokmi – 1984

Pred 40 rokmi, 19. júla 1984, bola ukončená výroba posledného transportéra konštrukčného radu T1/TN vyrábaného v závode v Brémach. Tento bod zlomu predznamenal koniec výroby transportérov Mercedes-Benz v Brémach.

Celá výroba sa následne sústredila do závodu v Düsseldorfe, kde sa od roku 1980 vyrábal model T1/TN. Odvtedy sa Brémy používali výlučne ako továreň na výrobu osobných motorových vozidiel. Do roku 1995 malo byť v závode v Düsseldorfe vyrobených takmer 660 000 ďalších ľahkých úžitkových vozidiel tohto konštrukčného radu.

Pred 35 rokmi – 1989

Transportér T1/TN bol prvýkrát predstavený v roku 1977 a jeho nová verzia bola technicky prepracovaná a vylepšená v marci 1989, teda pred 35 rokmi. V rámci prepracovania sa inžinieri zamerali na tri hlavné ciele: vyšší výkon, vyššiu rýchlosť a nižšie emisie. Oba nové motory boli ocenené titulom „Diesel 1989“.

Zvonka bolo možné zmeny vidieť okrem iného na obložení stĺpikov predných okien pri variantoch s vysokou strechou a na novom nárazníku bez zárezov. Tieto vonkajšie zmeny zlepšili aerodynamiku až o 25 percent v závislosti od nadstavby a viedli k vyššej aerodynamickej účinnosti. Tým sa výrazne znížila spotreba.

Takmer pred 30 rokmi – 1995

Pred takmer 30 rokmi, v roku 1995, sa stal nový úžitkový Mercedes-Benz míľnikom v mnohých smeroch. Sprinter bolo prvé úžitkové vozidlo s trojcípou hviezdou, ktoré malo názov namiesto strohého kódu zloženého z číslic a písmen. Bol začiatkom úspešnej produktovej ofenzívy Mercedes-Benz v oblasti úžitkových vozidiel.

Sprinter nadväzoval na Mercedes-Benz T1/TN. Novinka si osvojila len jeho základnú technickú koncepciu, všetko ostatné prešlo revolúciou. Jedinečná bola kombinácia samonosnej karosérie a náhonu na zadné kolesá s vysokou mierou trakcie, moderného podvozku s nezávislým zavesením predných kolies, príkladnej bezpečnostnej výbavy a silných motorov.

Súčasnosť 

Súčasný Mercedes-Benz Sprinter ponúka výrazné zvýšenie bezpečnosti, komfortu a digitálneho prepojenia s maximálnou flexibilitou. S aktualizovaným modelom eSprinter realizuje Mercedes-Benz Vans ďalšiu etapu svojej elektrifikačnej stratégie.

Budúci rok oslávi Mercedes-Benz Vans 30. výročie modelu Sprinter. Jeho malý „brat“ Vito, univerzál v segmente stredne veľkých úžitkových vozidiel, tiež oslávi 30. narodeniny.