Škoda predstavuje nový ultimátny plne elektrický pretekársky špeciál Enyaq RS Race!

141

Škoda predstavila ultimátne prevedenie svojho prvého plne elektrického SUV Enyaq. Za týmto počinom, ktorý vychádza zo sériového Enyaqu Coupé RS, stojí oddelenie Škoda Motorsport.

Motoršport a pretekanie má značka Škoda vo svojej DNA. Svojej identity sa však nemieni vzdať ani s prechodom na elektrický pohon. Výsledkom je koncept Škoda Enyaq RS Race, ktorý zaujme použitím ekologických biokompozitných dielov, ktoré poskytujú rovnakú pevnosť ako uhlíkové vlákna.

Agresívny vzhľad

Škoda Enyaq RS Race bol vyvinutý vo vlastnej réžii divízie Škoda Motorsport. Vychádza zo sériového modelu Enyaq Coupé RS a môže sa pochváliť agresívnym dizajnom exteriéru s výraznou pretekárskou DNA. Enyaq RS Race má v porovnaní so sériovým modelom o 70 milimetrov nižšiu svetlú výšku a má výrazne rozšírené blatníky – zadné až o 116 milimetrov. Auto stojí na 20-palcových kolesách. Nárazníky, blatníky, obrovské zadné krídlo, výrazný difúzor či aerodynamicky optimalizovaná strecha sú vyrobené z biokompozitných materiálov.

Biokompozitné materiály AmpliTex a PowerRibs predstavujú zaujímavú alternatívu k dielom vyrobeným z karbónu. Obsahujú ľanové vlákna a v porovnaní s karbónom ich výroba vyprodukuje o 85 % menej emisií. Škoda tvrdí, že tento koncept slúži na testovanie dielov z týchto uvedených materiálov, existuje totiž šanca, že sa môžu v budúcnosti dostať do sériovej výroby.

V odľahčenom interiéri samozrejme nechýba pretekársky volant, bezpečnostý rám z odolnej ocele, škrupinové sedadlá so šestbodovými pásmi, automatický hasiaci prístroj a ďalšie prvky, ktorými disponuje aj Škoda Fabia RS Rally2.

Prepracovaná aerodynamika

Aerodynamický balík zahŕňa vyššie spomenuté obrovské zadné krídlo, aerodynamicky optimalizovanú strechu a potrubie privádzajúce vzduch do kabíny vozidla. Malé finlety na streche usmerňujú potrebný vzduch priamo na zadné krídlo. Úpravami prešiel aj prívod vzduchu k chladiacej sústave, kde došlo k vyplneniu čelnej plochy, vďaka čomu prebieha nasávanie vzduchu v spodnej časti nárazníka.

Predný nárazník s dvoma prídavnými vzduchovými clonami a výrazný zadný difúzor spolu s obrovským zadným krídlom zvyšujú prítlak a zlepšujú jazdné vlastnosti.

Vetracie mriežky v podbehoch predných a zadných kolies zlepšujú aerodynamiku a takisto aj chladenie karbón-keramických bŕzd prevzatých z Audi e-tron GT RS.

Rovnaká pohonná jednotka

Pohonná jednotka je prevzatá od sériového modelu, sú tu dva elektromotory s celkovým výkonom 300 konía pohonom všetkých štyroch kolies. Maximálna rýchlosť zostáva na pôvodných 180 km/h, avšak vďaka výrazne nižšej hmotnosti zvládne šprint z nuly na stovku za menej ako 5 sekúnd. Sériový Enyaq Coupe RS na to potrebuje 5,4 sekundy.