Lexus predstavil nový model RZ. Môžete spozornieť, 308 koní nie je málo

1450
Zdroj: TS Lexus

Ako môžete vidieť, je to o poznanie viac než len rebadge, čiže výmena emblémov. Luxusnejšia verzia Subaru Solterra a Toyoty bZ4X má svoju vlastnú vizuálnu identitu, charakter aj výkony.

Prvý projektovaný elektromobil značky dostal aj úplne nový interiér.

Zdroj: TS Lexus
Zdroj: TS Lexus

Zmien je tu viac

Kde začať? V porovnaní s Toyotou bZ4X a ďalším sesterským modelom Subaru Solterra je tu výrazne menej plastového obloženia, ktoré vystriedali lakované diely. Zmenilo sa aj presklenie na zadných dverách, pretože po novom je zadné okno otvárateľné (áno, Solterra aj bZ4X majú sklo pevné). Ďalšou zmenou je sfarbenie vrchnej časti karosérie do tmavých tónov, čím sa vytvoril efekt plávajúcej strechy.

Zdroj: TS Lexus
Zdroj: TS Lexus

Bližší pohľad ale ukáže, že iný je aj tvar predných svetlometov a krivky karosérie, čiže aj keď si RZ zanecháva známy profil, stalo sa skutočne svojstojným vozidlom. Hrdo to nesie aj na veku batožinového priestoru, ktorý dostal po vzore modelu NX nápis “LEXUS” na veko batožinového priestoru.

Zdroj: TS Lexus
Zdroj: TS Lexus

Nové vnútro

Bohužiaľ (alebo našťastie?) dostal nový model Lexusu aktuálne módny výstrelok. Bežný volant bol prelepený Muskovaciou fóliou, ktorá mu odobrala vrchnú časť a nechala len knipel, podobne ako v prípade volantu “Yoke” z Tesly Modelu S či sesterskej Toyoty. Prístrojová doska za touto variáciou na tému “volant” je však exkluzívna pre tento model.

Zdroj: TS Lexus
Zdroj: TS Lexus

14-palcový dotykový displej je väčší ako 12,3-palcový infotainment sesterských značiek a poznáme ho už z modelu NX. Kabína je vyhotovená luxusnejšie a zostal aj typický znak modelov Lexusu, ktorým je štartovacie tlačidlo umiestnené naľavo hore od infotainmentu.

Zdroj: TS Lexus
Zdroj: TS Lexus

Podobne ako Solterra, aj RZ je v ponuke len s pohonom všetkých kolies a túto technológiu si v Lexuse aj špeciálne pomenovali – „Direct4“. Avšak, 450e dostala podstatne viac výkonu vďaka prednému elektromotoru s výkonom 150 kW a zadnému elektromotoru s výkonom 80 kW. Táto zostava spolu stačí na krásnych 230 kW, čiže v imperiálnej reči presne 308 koní. To je slušný skok oproti Subaru a Toyote bZ4X s ich celkovým výkonom 215 koní – konkrétne až o 93 koní v prospech Lexusu.

Zmenil sa aj krútiaci moment, ktorý je v prípade Subaru a Toyoty pekných 336 newtonmetrov, a v prípade RZ až 435 Nm. Batéria s kapacitou 71,4 kWh je so Solterrou a bZ4X identická a Lexus uvádza dojazd na jedno nabitie až 362 kilometrov. Bude to stačiť európskemu zákazníkovi tak dobre, ako aj našim úradom? To ukáže až čas.