Najvýraznejšou črtou roka 2020 bola pre mňa osobne elektrifikácia a hromada zábavy a nervov, ktorú sme s Bonifácom a Ferom zažili pri natáčaní. Tak vám tu teda, naši milí čitatelia, prezradím mojich 5 najobľúbenejších áut roka 2020 ktoré sme postavili pred kameru, no zároveň vás vezmem do zákulisia našej práce. Aspoň trošku…máličko.
V zásade sa vám potrebujem na úvod zdôveriť s jednou dôležitou vecou. Som síce mladý chlap, no patrím trošku do starej školy. A aj keď mi nijak neprekáža elektrifikácia, práve klasické benzínové a naftové autá sú tými, na ktoré sa zvyknem tešiť najviac. Elektrifikácia má svoje miesto v našich automobilových životoch, no keď dostanete chuť vypadnúť na druhú stranu republiky a späť či si schuti zajazdiť na okreskách a vypucovať si trošku hlavu, autá do zásuvky nie sú tým, po čom by som siahol. Poďme teda na to.
Subaru Outback
Začnem rovno mojím dlhodobo najobľúbenejším autom a taktiež, autom, pri ktorého natáčaní som sa v roku 2020 najviac bavil. Pokiaľ ste naším dlhodobým čitateľom, určite viete, že o Subaru Outback sme toho napísali doslova za vagón a slovenské zastúpenie nám ich posledné roky posielalo do redakcií v rôznych vyhotoveniach.
V prvom rade, veľký benzínový motor, vynikajúci podvozok, svetlá výška 20 centimetrov…vážení, toto je moje nebo. No a čerešničkou na torte je pre mňa samotný imidž Outbacku. Ide totiž o kvalitné auto, ktoré stojí adekvátnu sumu peňazí, no nesedí na prémiovom pozlátku. Ide o dokonalé “livestyle” vozidlo, ktoré o tom nepotrebuje kričať do sveta. Turisti, cyklisti, horali, aktívne rodiny, toto je auto pre vás.
No a čo k tomu zákulisiu? Za svoj život som zažil v práci úžasné dni. Príprava tohto videa nám trvala pomerne dlho a ešte dlhšie samotné video vznikalo, keďže sme vytiahli všetky naše, vtedy aktuálne, tromfy. Deň strávený v Kellys Bikepark Kálnica, hľadanie rohovej kancelárie v centre mesta alebo len samotné točenie s Bonifácom a Ferom boli v ten týždeň definitívne tým najlepším, čo som v roku 2020 zažil pri práci. No a bavilo ma to o to viac, keďže sme sa viac než týždeň venovali autu, ktoré už dlhé roky rešpektujem.
Ford Kuga
Osobne si myslím, že na SUV ešte nemám vek. To sú však moje osobné problémy a do svojich recenzií sa ich snažím vtláčať čo najmenej. Nie každý z vás má predsa môj vek a zmýšľanie. Ford Kuga sa mi však zapáčil, pretože som mal veľmi rád jeho predošlú generáciu. Osobne mám rád autá, ktorým je takzvane cítiť “pulz”. No a pokiaľ by som mal vlastniť SUV, je dosť možné, že to bude práve Kuga.
Ohromne sa mi páčilo riadenie, trošku tuhší podvozok, no hlavne priestranná kabína. Motor ma nijak zásadne neoslnil a to hovorím s vedomím, že nebol vôbec zlý. Bol jednoducho priemerný. Čaro mu však dodal 8-stupňový automat, ktorý bol prvou prevodovkou roka 2020, pri ktorej sa mi minuli nápady, ako ju zaskočiť. No a teraz k zákulisiu.
Naše videá sa snažíme robiť stále zaujímavejšie a koreniť ich po obsahovej stránke tak, aby sa vám jednoducho neprejedli, no zároveň neboli gýčové či neúprimné. Prípravu videa som však poňal trošku inak, než dovtedy. Navrhol som totiž cestu na východ hornou trasou, so zastávkami pri Manínskej tiesňave a na Liptove a cestu späť spodnou trasou s väčšinou natáčania strávenou v okolí Hriňovej, ktoré absolútne zbožňujem. Druhú polovicu cesty sme museli vypustiť kvôli zlej predpovedi počasia, tak sme teda vyžmýkali môj ďalší obľúbený región, Liptov, do absolútne poslednej kvapky. Do západu Slnka v záverečnej scéne sme boli s Bonifácom hotoví, ako keby sme celý deň orali. Nuž, s výsledkom sme obaja dodnes nadmieru spokojní.
Mitsubishi ASX
Nikdy by som nepovedal, že ma toto auto akokoľvek zaujme. Mitsubishi ASX si však s iným ako 2-litrovým atmosférickým motorom bez priameho vstreku či filtrov pevných častíc, jednoducho nekúpite.
Je to ukážkový príklad toho, že niekedy sa pre riešenia netreba hnať len vpred, no zároveň sa aj obhliadnuť za riešeniami, ktoré poznáme už roky. Taktiež ma prekvapila schopnosť ASX jazdiť v teréne, pretože som s verziou s pohonom všetkých kolies zatiaľ nemal tú česť a tento model som považoval skôr za crossover na poľné cesty než niečo, s čím by som vybehol do ľahšieho terénu krížiť nápravy.
A k tomu zákulisiu? Akosi neviem prísť na to, prečo nám pri modeloch od Mitsubishi so 100-percentnou úspešnosťou napadnú do videa tie najväčšie kraviny. Či už sme točili Oulander alebo v priebehu tohto leta Spacestar, pri pozeraní týchto testov sa v určitom bode buď rozosmejete alebo capnete po čele. Neviem, že čím to je, no osobne sa aj pre tieto podnety na testy Mitsubishi vždy už vopred teším. No a jeden fantastický pre vás chystáme už v druhej polke januára.
CUPRA Formentor & CUPRA Ateca
Možno ste si to všimli, no na video sa snažíme dostať hlavne autá, ktoré si môže či chce kúpiť aspoň časť priemerných Slovákov. Reči o tom, že auto stojí 50 000 eur a bežný Slovák si ho nemôže dovoliť, sú podľa mňa scestné. Každý si kúpi také auto, aké si môže dovoliť a existuje množstvo ľudí, ktorí si môžu dovoliť dať za auto sumu, ktorá nie je nijak astronomická. Potom sú tu však športové autá…
Športové autá koncernu Volkswagen mi do príchodu predného elektronického diferenciálu VAQ v Octaviách RS, Golfoch GTI či SEAToch Leon Cupra prišli pomerne nudné a sterilné. Veci sa však zmenili a na svete je ďalší diferenciál, ktorý má zmeniť charakter športových modelov “koncernu” na nepoznanie. To sa však ešte netýka týchto dvoch áut.
Formentor a Ateca nemôžu byť od seba rozdielnejšie. A práve preto sa mi tak výrazne obe autá zaryli pod kožu. Musím však povedať, že z tohto, dohromady, len niekoľko hodinového dvojitého rande, vzniklo video, pri ktorom som sa opäť neskutočne bavil. V piatok, zopár dní pred tým, než sme obe autá prebrali od importéra, som zbehol na Slovakia Ring, kde nám zastúpenie značky pripravilo ochutnávku oboch áut v extrémnych podmienkach. No a ja si skutočne nedokážem spomenúť, kedy som mohol dve športovo ladené autá spoznať tak do hĺbky od extrémnej jazdy na okruhu až po plazenie sa v zápche. S Bonifácom nám obom za tieto dva dni odmrzli prsty, ja som sa zahral na kameramana a zažili sme adrenalín v situácii, ktorú vám sem napísať nemôžem. Takže, o tom už niekedy na pive 🙂
Toyota Yaris – Hybrid verzus Benzín
Od novej Toyoty Yaris som nečakal nič menej, než spokojnosť. Tá sa aj dostavila, no prekvapivo, v tomto prípade by som bez akejkoľvek debaty siahol po hybridnom variante. Z hľadiska spotreby dal hybrid v každom jednom prostredí benzínový model na lopatky a to isté môžem povedať aj o plynulosti jazdy či práci prevodovky. Ak Toyotu, tak rozhodne hybrid…ak teda nehovoríme od modeloch Land Cruiser, Supra alebo GT86.
No a prečo vyťahujem zo šuflíka roku 2020 práve toto video? No, ide o prvý test, pri ktorom sme sa konečne s Bonifácom stretli spoločne pred kamerou. Ak to situácia dovolí, budem sa snažiť pre vás prinášať v príbehoch na Facebooku a Instagrame pohľady do zákulisia pri natáčaní. Bonifácova kadencia slov a podpásovky končiace strašným smiechom by vydali na pekných pár minút nepodarených záberov. No a aj keď nie som zaťažený na novoročné predsavzatia, verím tomu, že sa mi podarí vás aspoň trošku vtiahnuť do zákulisia našej práce. Či už tých pekných chvíľ……..ale, len tých. Načo vám budem kaziť náladu? Sme tu od toho, aby sme vás informovali a popri tom aj trošku pobavili, predsa.
POROVNÁVACÍ TEST: Toyota Yaris Hybrid vs. Benzín | Dve správne cesty
Priatelia, ďakujeme Vám za podporu v roku 2020 a veríme, že budete s našou prácou spokojní aj v priebehu budúceho roka, ktorý bude lepší, zdravší, šťastnejší a úspešnejší, než ten, ktorému o pár hodín zamávame. Držme si navzájom palce! 😉