Mercedes ohlásil pomerne drastický plán znižovania nákladov, v rámci ktorého dôjde k úmrtiu manuálnej prevodovky a odstráneniu mnohých motorov a možno aj niektorých modelov.
To však neznamená, že sa trojcípa hviezda z času na čas nezastaví a nebude sa baviť investovaním peňazí do mimoriadne radikálnych konceptov.
Nedá sa nehanbiť
Rovnako ako G500 4×42 a neuveriteľne zbytočný model G650 Landaulet, aj zdvíhnuté SUV s nulovými emisiami dostalo portálové nápravy pre vynikajúce schopnosti v teréne.
Keďže kolesá už nie sú v rovnakej výške ako stred nápravy, svetlá výška sa viac ako zdvojnásobila – od sériových 140 mm modelu EQC 400 4Matic po ohromných 293 mm. Aby sme to uviedli na správnu mieru, je to o 23 mm vyššie ako všetko-dobývajúca trieda G.
Prechod na portálové nápravy znamená, že kolesá sú na nábojoch náprav oveľa nižšie, čo umožňuje zväčšenie hĺbky brodenia o 150 mm na 400 mm. Toto nastavenie hardvéru prichádza spolu s podstatným zväčšením výšky, pretože EQC 4×42 je približne o 200 mm vyššie ako bežná verzia. Je samozrejmé, že portálové nápravy tiež ukazujú svoje výhody, pokiaľ ide o nájazdové a výstupné uhly, ktoré sa zvýšili z bežných 20,6 a 20 stupňov EQC na 31,8 a 33 stupňov. Tie tromfnú tie z triedy G, ktorá má nájazdový a východiskový uhol 28 stupňov.
Skúste si taktiež všimnúť čierne násady na blatníkoch, ktoré rozšírili mohutné elektrické SUV o približne 100 mm. Model EQC 4×42 jazdí na 20-palcových kolesách obutých do robustných pneumatík 285/50 R20 a je vybavený špeciálnymi svetlometmi, ktoré slúžia aj ako reproduktory. Mercedes ich označuje ako „žiarovkové reproduktory“ a sú súčasťou bezpečnostných systémov vozidiel na elektrický pohon s externým generátorom hluku (Acoustic Vehicle Alert System, AVAS).
Ak ste dostali chuť na takéto EQC a rozmýšľate, že by ho technicky mohol stihnúť rovnaký osud ako G500 4×4², ani nerozmýšľajte ďalej a na predstavu takéhoto EQC vo vašej garáži radšej zabudnite. Mercedes-Benz pomocou neho len demonštruje, čoho všetkého je schopný.
NEPREHLIADNITE: